Bukefalos 28 år!

Något vitt i munnen, tand el blåsa?

EgoGirl

Trådstartare
Min herre på 6 månader har något vitt i tandköttet. Min första reaktion var "Åh första tanden" men den här "saken" sitter lite taskigt till. Svårt att förklara hur den sitter. Den sitter på överkäken och lite på utsidan av den kommande tandraden.

Börjat tvivla på att det är en tand och har funderat på om det kan vara någon blåsa? Typ en blåsa man kan få vid förkylning eftersom han är lite förkyld.
Han har inte ont av tanden/blåsan och man får känna på den utan reaktion.

Någon klok människa som varit med om något liknande och kan veta vad det är?
Har inte pratat något med bvc än eftersom pojken mår bra förövrigt och jag har velat avvakta innan jag ringer.
 
Sv: Något vitt i munnen, tand el blåsa?

tänderna kommer typ "i framkant" av tandåsen, så kanske är det ändå en tand du känner...
 
Sv: Något vitt i munnen, tand el blåsa?

Flera av Adrians tänder har börjat med en blåsa i tandköttet, så visst kan det vara det!
 
Sv: Något vitt i munnen, tand el blåsa?

Nu är det visserligen några dagar sen jag kollade den lille i munnen men jag har inte känt något vasst. Han blir skitsur när vi försöker pilla och kolla i munnen och nu över julen har det glömts bort.

Om era barn fått blåsor innan så är det ju inte omöjligt att det är en tand. Får försöka kika vid nästa blöjbyte för han brukar vara väldigt pratglad när man byter blöja.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 285
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 452
Senast: alazzi
·
Hästvård Unghästen är tandkollad UA för 1½ vecka sen, men har de senaste 2 - 3 dagarna haft svårt att tugga. Kollat i munnen men inte sett något...
Svar
9
· Visningar
3 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp