några råd!

P

Philomena

jag skulle behöva lite råd.
för ett tag sedan sålde jag en häst till en god vänn, de skaffade i samma veva en liten shettis som både sällskap och riding till deras barn.
Nu är det så att hästen som jag sålde har blivit väldigt fäst vid denna shettis (och tävt om) och tycker inte om att lämna den. då bli hon hispig och nervös.
(lite bakgrund: hos mig stod hon med ett sto som hon var jätte fäst vid, hon blev dock ej hispig eller dylik när hon lämnade henne, "hon såg liksom upp till mitt sto", innan hon sto hos mig har hon varit fölmärr och varit flockledare)

någon som har några goda råd som jag kan ge till ägaren?
Det är hennes första hästar och hon vet inte rikigt hur hon ska bete sig.

mvh
lisa
 
Det hör till uppfostran hos en häst att gå ifrån kompisen.
Jag hade börjat vänja dem genom att arbeta hästen utan kompis samt låta en stå inne i stallet ensam en stund varje dag.
Det löser sig nog.. ;)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 542
Senast: Masse
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Vet inte om inlägget hamnade rätt 🤔 Jag har sedan 8 år tillbaka en häst (B) som alltid har varit flockens ledare, oavsett om det...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: nullo-modo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 532
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp