Några timmar en torsdag

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet har jag en deadline på 20 kompendier som ska vara klara i morgon klockan 10. Jag har fått vänta på material för att kunna fixa till dessa och idag fick jag slutligen jaga rätt på en person via telefon för att åtminstone kunna fixa till dem hjälpligt. Sen var det bara att stressa på för att hinna. Jag hann inte klart. När jag skulle konvertera dokumentet till en pdf, så utelämnades några detaljer :mad: . Skit också. I det läget var klockan fem, jag var hungrig och det var bara att avsluta för dagen. I morgon får jag åka tidigare till jobbet.

Sur och irriterad över att jag inte hunnit klart åkte jag hemåt. Av någon anledning kom jag att tänka på den där tjänstepensionen som jag inte har på det här jobbet. Det blev jag inte gladare av. Jag undrar om jag är helt dum i huvudet som tänker lösa mitt pensionsproblem med att ha en egen färdigbetald bostad om sisådär 25 år eller så, så jag kan glida fram på låga kostnader när den låga pensionen slår mig i huvudet. Att kunna öka min pension har jag liksom gett upp på. Jag har förlorat så många år på att vara sjuk så det spelar nog ingen roll vad jag gör längre på den punkten.

När jag kom hem visste jag inte vad jag skulle äta, så det blev lite rester och ett par mackor. Sen började jag laga mat, så jag skulle ha till morgondagens matlåda. Jag tänkte göra min favoritrisotto. Halvvägs i matlagningen inser jag att parmesanosten som skulle varit i maten, har hunnit mögla i kylskåpet. Skit också.

Sen gick jag ut i trädgården. Till min stora förtret hade hyresvärdens höns åter sabbat i mina odlingar och sprätt ut en massa jord i min fina grusgång så materialen blandats. Fiberduken som jag lagt över luktärtsfröna jag sått, hade hamnat på sniskan och några frön hade de garanterat sprätt upp. Skit också. Nu ska jag ju inte vara kvar här så länge till att det är värt att köpa nät och hägna in odlingarna, men jag blir ändå ledsen när de förstör.

Så jag gick ut på promenad. Mitt under promenaden stannade jag och började skriva på det här inlägget, men hamnade snart i krig med mobilen. Av någon anledning hoppade det fram en biltema-annons och jag hade inte ens sett någon sådan annons som jag skulle ha kunnat klicka på av misstag. Jag backade och såg då att textrutan där jag skulle skriva inlägget hade på något mycket märkligt sätt fått en massa extra text som jag inte vet var det kom ifrån. Skit också. Jag stoppade ner mobilen i fickan.

När jag kom hem tog jag en dusch för jag tänkte att jag nog inte hinner med det i morgon då jag tänker åka extra tidigt. Det fanns inte riktigt ordentligt med varmvatten, även om det var något varmare än fisljummet som jag fått nöja mig med ibland.

Det sägs att en olycka sällan kommer ensam och även om det inte direkt var några olyckor här så var det i alla fall några skopor skit i ett svep jag fick idag. Hoppas att morgondagen blir bättre.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 360
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp