Naked attraction

nowayout

Trådstartare
Det ska tydligen göras en svensk version av det brittiska (?) datingprogrammet Naked Attraction. Producenten och de som ansvarar för programmet säger att det syftar till att avdramatisera den nakna kroppen och visar på att alla kroppar är olika. Men gör det verkligen det när poängen ändå är att huvudpersonen i programmet ska välja en datingpartner utifrån kandidatens kropp?

(För er som inte har sett programmet, det är alltså en programledare och en huvudperson som ska välja ut en partner att gå på date med. Kandidaterna står dolda i olikfärgade bås med jalusier. Man drar upp jalusierna bit för bit och blottar kandidaternas nakna kroppar. Huvudpersonen och programledaren går sedan runt och kommenterar kropparna och väljer även bort kandidater längs vägen. Till slut ska en datingpartner utses.)

Jag ska erkänna att jag aldrig har sett ett helt program, så jag vet inte om huvudpersonen får veta något om datingpartnerns personlighet, men isåfall får hen veta det i slutet av urvalprocessen.

Ja, vad säger ni? Är detta kanske ett vinnande koncept för att hitta en partner? Eller är det bara ett sätt att se till att få höga tittarsiffror? Jag har väldigt begränsad erfarenhet av dejting, men det jag har lärt mig är att någons kropp har väldigt liten betydelse för vem som fångar min attraktion. Det spelar ingen roll hur tilltalande hen är fysiskt om hen har en sunkig attityd eller beteende.
 
Jag har sett en del av ett avsnitt och det var ju bara normalviktiga ”medelkroppar”. Ingen med fetma, ingen amputerad, ingen med fysiska avvikelser, så producenternas ord betyder ju inget.

Producenten och de som ansvarar för programmet säger att det syftar till att avdramatisera den nakna kroppen och visar på att alla kroppar är olika.
 
Men ååå ett program för mig ju! Har en god exteriör, proportionerlig och i relativt god form. Dock något inåttåad. Ett finger som ändrat form från tidigare olycka. Brännskada på ena foten och ena underarmen.
Har lätt för att gå i ökad tempo men svårare att slappna av och jobba rätt med axlarna. De blir gärna lite för fast så behöver mycket lösgörande arbete.
Finns det någon kandidat för mig tro 😅😂
 
Jag har sett den brittiska varianten vid något tillfälle. Jag minns första gången då jag bytte kanal och det första jag ser är fem kukar i närbild. :meh: riktig närbild.

Jag tror de gör programmet för att få uppmärksamhet. Och jag gillade inte hur programmet var uppbyggt med kritik av varandras könsorgan, kroppsdelar etc.
 
Jag ska erkänna att jag var lyckligt ovetandes om detta programs existens fram tills nu (och då bor jag ändå i UK där originalupplagan verkar komma från). Det låter som ett helt fruktansvärt program, på så många sätt. Usch! Helt obegripligt att någon någonsin tyckt att det var en bra idé, både i Sverige och UK.
 
Det ska tydligen göras en svensk version av det brittiska (?) datingprogrammet Naked Attraction. Producenten och de som ansvarar för programmet säger att det syftar till att avdramatisera den nakna kroppen och visar på att alla kroppar är olika. Men gör det verkligen det när poängen ändå är att huvudpersonen i programmet ska välja en datingpartner utifrån kandidatens kropp?

(För er som inte har sett programmet, det är alltså en programledare och en huvudperson som ska välja ut en partner att gå på date med. Kandidaterna står dolda i olikfärgade bås med jalusier. Man drar upp jalusierna bit för bit och blottar kandidaternas nakna kroppar. Huvudpersonen och programledaren går sedan runt och kommenterar kropparna och väljer även bort kandidater längs vägen. Till slut ska en datingpartner utses.)

Jag ska erkänna att jag aldrig har sett ett helt program, så jag vet inte om huvudpersonen får veta något om datingpartnerns personlighet, men isåfall får hen veta det i slutet av urvalprocessen.

Ja, vad säger ni? Är detta kanske ett vinnande koncept för att hitta en partner? Eller är det bara ett sätt att se till att få höga tittarsiffror? Jag har väldigt begränsad erfarenhet av dejting, men det jag har lärt mig är att någons kropp har väldigt liten betydelse för vem som fångar min attraktion. Det spelar ingen roll hur tilltalande hen är fysiskt om hen har en sunkig attityd eller beteende.

Man ska nog se programmet som ett flumprogram, helt klart. I slutet av dom valt partner får dom dejta, och det försvinnande få som håller ihop. Oftast blir ingen mer dejt eller så får ihop med nån annan av deltagarna.

Vinnande koncept för hitta partner? Nope, nada, nej.. 15mins of fame? Yas
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp