Bukefalos 28 år!

Naken man på badstrand

Malibu_Stacy

Trådstartare
Var iväg till en badstrand här i närheten. Ett väldigt populärt bad här i stockholm med många barn men även vuxna som badar, grillar, leker lekar och umgås. Finns även ett populärt hundbad på ena delen av området.
På vägen till hundbadet passerade vi en man som solade helt naken. Han såg att vi kom och flinade när vi gick förbi.
Jag kände mig obekväm.

Hade du brytt dig?
 
Var iväg till en badstrand här i närheten. Ett väldigt populärt bad här i stockholm med många barn men även vuxna som badar, grillar, leker lekar och umgås. Finns även ett populärt hundbad på ena delen av området.
På vägen till hundbadet passerade vi en man som solade helt naken. Han såg att vi kom och flinade när vi gick förbi.
Jag kände mig obekväm.

Hade du brytt dig?

Var det i närheten av Hellas?
 
Jag hade känt mig oerhört obekväm och som att han använde mig/andra förbipasserande för sina egna intressen. På en nudiststrand eller en privat strand är det såklart helt okej, men på allmänna badplatser är normen att en har badkläder på (eller på annat sätt skyler sig, med handduk eller liknande).
 
Jag hade nog tyckt det var obekvämt, särskilt eftersom han flinade. Det känns ju lite som att han då ville visa upp sig/blotta sig. Är det väldigt nära där barn sitter och leker hade jag tyckt det var högst olämpligt
Tänker exakt detsamma. Har inget emot om folk på avskild plats ligger och solar näck och jag råkar gå förbi, men ja... Ligga mitt där man vet att folk passerar och då flina åt dem. Viss skillnad!
 
Ja jag hade tyckt de var obehagligt. De finns speciella bad för människor som gillar att bada utan kläder. Faktiskt råkat ut för ett par som tyckte de var helt okej att bada Nakna på en mycket populär plats, även om den ligger i skogen så gör man inte så när de är folk i närheten 😳
 
Jag hade inte brytt mig, är hyfsat närsynt så ingen större risk att jag skulle sett något att bli kränkt över ändå. Men är det på allmän plats är det ju knappast helt lagligt att näcka helt oavsett uppsåt.
 
Var iväg till en badstrand här i närheten. Ett väldigt populärt bad här i stockholm med många barn men även vuxna som badar, grillar, leker lekar och umgås. Finns även ett populärt hundbad på ena delen av området.
På vägen till hundbadet passerade vi en man som solade helt naken. Han såg att vi kom och flinade när vi gick förbi.
Jag kände mig obekväm.

Hade du brytt dig?
Såvida han inte var på en nudiststrand, så var det ju i princip förargelseväckande beteende? Särskilt om han gillade att ni var tvungna att se honom näck så låter det ju som lite blottarvarning på den. Jag hade tyckt det var ett äckel, så brytt mig i den meningen. Ska man sola och bada naken så får det väl antingen vara på en nudiststrand, eller så får man vara säker på att det inte kommer folk (dvs inte bredvid ett offentligt bad.).
 
Var iväg till en badstrand här i närheten. Ett väldigt populärt bad här i stockholm med många barn men även vuxna som badar, grillar, leker lekar och umgås. Finns även ett populärt hundbad på ena delen av området.
På vägen till hundbadet passerade vi en man som solade helt naken. Han såg att vi kom och flinade när vi gick förbi.
Jag kände mig obekväm.

Hade du brytt dig?
Finns ju nakenbad i Stockholm, i närheten av Bergianska tror jag.

Vet inte om jag hade brytt mig, beror på om det är på en hyggligt obefolkad plats, då hade jag nog bara sett bort. (skulle ju inte slå mig ned inom synhåll om jag säger så) Men om det gick omkring en, eller låg naken, på en allmän badplats med mycket folk så skulle jag reagerat.

(dvs tänk om jag går till en badstrand 06:00 på morgonen och en joggare har hoppat i näck, jämfört med om det ligger en på rygg mitt på dagen bland barnfamiljerna. Eller mitt bland barnfamiljerna kontra, en i övrigt obefolkad plats bakom en buske.)
 
Finns ju nakenbad i Stockholm, i närheten av Bergianska tror jag.

Vet inte om jag hade brytt mig, beror på om det är på en hyggligt obefolkad plats, då hade jag nog bara sett bort. (skulle ju inte slå mig ned inom synhåll om jag säger så) Men om det gick omkring en, eller låg naken, på en allmän badplats med mycket folk så skulle jag reagerat.

(dvs tänk om jag går till en badstrand 06:00 på morgonen och en joggare har hoppat i näck, jämfört med om det ligger en på rygg mitt på dagen bland barnfamiljerna. Eller mitt bland barnfamiljerna kontra, en i övrigt obefolkad plats bakom en buske.)

Ja, det är ju skillnad på att "näcka" och sedan skyla sig, och att fläka ut sig och ligga och flina. Det förstnämnda hade jag inte reagerat på, det sistnämna absolut. Det är ju inte att se en naken kropp som väcker obehag, utan att eventuellt ha blivit ofredad.
 
Var iväg till en badstrand här i närheten. Ett väldigt populärt bad här i stockholm med många barn men även vuxna som badar, grillar, leker lekar och umgås. Finns även ett populärt hundbad på ena delen av området.
På vägen till hundbadet passerade vi en man som solade helt naken. Han såg att vi kom och flinade när vi gick förbi.
Jag kände mig obekväm.

Hade du brytt dig?
Jag hade brytt mig, speciellt eftersom personen ligger och flinat åt en, det får mig iallafall att få en känsla av att det är en person som tycker om att se folks reaktioner, en som gillar att reta upp folk.
 
Såvida han inte var på en nudiststrand, så var det ju i princip förargelseväckande beteende? Särskilt om han gillade att ni var tvungna att se honom näck så låter det ju som lite blottarvarning på den. Jag hade tyckt det var ett äckel, så brytt mig i den meningen. Ska man sola och bada naken så får det väl antingen vara på en nudiststrand, eller så får man vara säker på att det inte kommer folk (dvs inte bredvid ett offentligt bad.).
Det är ingen nudiststrand (finns minst några sådana i stockholm och detta är inte en sådan) utan det är en av stadens allmänna badplatser och klassat som EU-bad. Många barn och badar och leker och han låg på gräset precis vid strandkanten och där alla som ska till hundstranden passerar.

Så knappast jämförbart med att råka stöta på en naken person som solar sig vid en avskild plats vid en skogsjö eller liknande.
 
Ja, det är ju skillnad på att "näcka" och sedan skyla sig, och att fläka ut sig och ligga och flina. Det förstnämnda hade jag inte reagerat på, det sistnämna absolut. Det är ju inte att se en naken kropp som väcker obehag, utan att eventuellt ha blivit ofredad.
Exakt! Så kände jag också.
Jag badar själv näck ibland (ej på allmän badplats eller när det är folk dock) men denna man badade inte utan låg och bresade i solen och gjorde inga försök till att skyla sig när vi kom förbi utan flinade istället…
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 560
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 222
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp