Bukefalos 28 år!

Nakenchock på GHS

Sv: Nakenchock på GHS

Nog för att jag älskar rubrikord som nakenchock och dödsormar men även de fläskigaste rubrikerna ska ha täckning. Iklädd sport-bh+byxor är fan i mig inte naket. Det är ju mer än både på badhuset, stranden och många nattklubbar.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Mejlade tidningen:
Seriöst, en rubbe ska ha täckning i texten. Det har inte http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/4/Nakenchock-pa-GHS/. Jag älskar kvällstidiningsrubrikord som nakenchock och dödsormar men även de fläskigaste rubrikerna ska ha täckning. Iklädd sport-bh+byxor är fan i mig inte naket. Det är ju mer än både på badhuset, stranden och många nattklubbar. Blir enbart fel, pinsamt och billigt. Är själv webbreporter som älskar skojiga rubbar, men som sagt, de ska ha täckning i texten.
Maria Gunnarsson

Svaret:
Citat "Hej

Tack för ditt mejl angående en rubrik på www.tidningenridsport.se.

Våra referensramar är olika. För mig är det mycket naket när folk går omkring i behå på ett stort evenemang. Jag tycker därmed att rubriken har täckning i texten." Slut citat

(namnet på reportern har jag klippt bort. )
Mitt svar:
Fast det här är knappast fråga om referensramar. De är de facto långt från nakna. Så det kan inte vara en nackenckock. De visar magar, ryggar och armar.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Nej, vad lökigt! Ordet nakenchock alltså.
Jag som funderade på att säga upp min prenumeration fick nu beslutet taget åt mig. Nej tack till "journalism" i stil med Aftonbladet.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Rubbar får vara roliga, tycker jag, men som sagt, det måste finnas täckning i texten. Hade nån streakat, fine, nakenchock. Men tio kvinnor i sport-bh och brallor...
 
Sv: Nakenchock på GHS

Fast det här är knappast fråga om referensramar. De är de facto långt från nakna. Så det kan inte vara en nackenckock. De visar magar, ryggar och armar.

Det blir väl inte riktigt lika effektfullt med visar "magen,armar och ryggen-chock" :p. BH-chock kanske skulle fungerat.
Håller annars helt med, det ligger lite i själva definitionen att man inte har kläder på sig när man är naken och dessa kvinnor har helt klart kläder på sig.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Det är en bra rubbe och har täckning. Man förstör bara för sig själv genom att ljuga för läsaren.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Det blir väl inte riktigt lika effektfullt med visar "magen,armar och ryggen-chock" :p. BH-chock kanske skulle fungerat.
Håller annars helt med, det ligger lite i själva definitionen att man inte har kläder på sig när man är naken och dessa kvinnor har helt klart kläder på sig.

Absolut, BH-chock håller ju också som rubrikord så det finns ju massa varianter som absolut skulle locka till läsning.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Hatar alla rubriker i stil med "naken-chock" och andra fullständigt idiotiska sammansättningar som anspelar på att det skulle vara fullständigt chockerande om någon råkar visa lite underkläder eller lite hud. Mins vilket jävla liv det blev när det uppstod en "tros-chock" under Let's Dance när kjolen flög upp lite på en av deltagarna och man såg hennes trosor. Hur chockerande är det att se en kvinna i BH? Åk till stranden så ska ni få se på bikini-chock...
 
Sv: Nakenchock på GHS

Även om rubriken är överdriven, så håller jag nog med Ridsport. På ett påklätt evenemang är det naket att bara ha behå upptill. Det hänger ju på i vilken miljö det sker. Man skulle väl aldrig se rubriker om nakenchock på stranden, för där ska man ju vara mer eller mindre naken.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Nog för att jag älskar rubrikord som nakenchock och dödsormar men även de fläskigaste rubrikerna ska ha täckning. Iklädd sport-bh+byxor är fan i mig inte naket


Men i vissa fall nog chockartande..

Ibland skulle man ju vilja att det va lite mera täckning i rubrikerna än feta kärringar i sport bh+ byxor som fan bara uppvisar egen brist på eget omdömme.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Men i vissa fall nog chockartande..

Ibland skulle man ju vilja att det va lite mera täckning i rubrikerna än feta kärringar i sport bh+ byxor som fan bara uppvisar egen brist på eget omdömme.

Om du menade kvinnorna i artikeln, så feta är de väl ändå inte? Möjligen några trivselkilon på en del ställen, men jag ser ingen fet kvinna där.
Förhoppningsvis menade du några andra.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Ibland skulle man ju vilja att det va lite mera täckning i rubrikerna än feta kärringar i sport bh+ byxor som fan bara uppvisar egen brist på eget omdömme.

Det är väl i så fall tur att käringarna visar brist på omdöme, för då blir det ju legitimt även för andra att visa brist på omdöme - exempelvis ohyfsade karlar som envisas med att skriva på nätet fast att de varken kan stava eller uttrycka sig korrekt.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Även om rubriken är överdriven, så håller jag nog med Ridsport. På ett påklätt evenemang är det naket att bara ha behå upptill. Det hänger ju på i vilken miljö det sker. Man skulle väl aldrig se rubriker om nakenchock på stranden, för där ska man ju vara mer eller mindre naken.

Fast sport-bh... det är ju mer av kroppen som är täckt än bar... nä, inte naket.
 
Sv: Nakenchock på GHS

Men i vissa fall nog chockartande..

Ibland skulle man ju vilja att det va lite mera täckning i rubrikerna än feta kärringar i sport bh+ byxor som fan bara uppvisar egen brist på eget omdömme.

Ja den FETADE kommentaren är CHOCKARTANDE !!!
 
Sv: Nakenchock på GHS

Jag har faktiskt också mailat min åsikt om rubriken. Det känns alldeles för billigt med en sådan rubrik.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Anna Blomgren, dressyrryttaren som också är känd för sin mentala träning för hästar, kommer till Göteborg och håller clinic tillsammans...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När en äldre häst skulle avlivas i Stockholmstrakten gick något fruktansvärt fel. En fullt frisk 4-åring avlivades i stället. Här...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu blir det mord vid Falsterbo Horse Show - i alla fall i fiktiv form. Om en vecka lanseras den humoristiska deckaren "Ryttaren" av...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tidig vår betyder ryttargalor för många av Ridsportförbundets olika distrikt. Under helgen som gick firades ryttare, ledare och andra på...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp