Namn på gammalt Bucas-täcke

MissFideli

Trådstartare
I mitten på 90-talet hade Bucas ett mörkblått typ svettäcke med vinröda/mörkröda kantband.
Nån som minns vad det hette? Har fått för mig att det var ett Shamrock, men är inte säker.
 
Jag har för mig att de tidiga shamrocktäckena antingen hade motsatt färgställning mot det du beskriver eller var gröna med grön-blå-vitrandiga kantband, men det är inte omöjligt att det fanns blå också.
 
Känner igen färgerna från något bucas täcke modell ingen aning vilket modell de var,men de var ett svettäcke en häst hade i början/mitten på 00 talet .. Ska försöka komma ihåg vilken modell de var!
 
Jag har för mig att de tidiga shamrocktäckena antingen hade motsatt färgställning mot det du beskriver eller var gröna med grön-blå-vitrandiga kantband, men det är inte omöjligt att det fanns blå också.

Ja, det här kan ha varit ett av de första som inte följde Bucas färgkod på grönt och blått.
 
Känner igen färgerna från något bucas täcke modell ingen aning vilket modell de var,men de var ett svettäcke en häst hade i början/mitten på 00 talet .. Ska försöka komma ihåg vilken modell de var!

Jag köpte det 1997 minns jag, så kan mycket väl vara sånt. Tror jag beställde från Hööks.
 
Jag köpte det 1997 minns jag, så kan mycket väl vara sånt. Tror jag beställde från Hööks.
Ja och Bucas täcken har ju en förmåga att hålla i en evighet typ (: Hm alltså funderar & funderar .. Vet att de kom med hästen så ingen aning om vart ägarna hade köpt de ..
 
Jag har ett gammalt svettäcke från Bucas, blått med grönt/vitt kantband, oklar ålder köpt begagnat. Det heter Shamrock Ultra och de moderna heter Shamrock power så då tänker jag att det inte är omöjligt att det ännu äldre helt enkelt hette Shamrock?
 
Jag har ett gammalt svettäcke från Bucas, blått med grönt/vitt kantband, oklar ålder köpt begagnat. Det heter Shamrock Ultra och de moderna heter Shamrock power så då tänker jag att det inte är omöjligt att det ännu äldre helt enkelt hette Shamrock?

Det är det jag har för mig. Men jag har för mig så mycket att jag verkar hitta på alltför ofta 🙈
 
Har för mig att det var av typ collegetyg med flockad insida. Och ingen kardborre fram. Bukgjordarna satt nog på utsidan, inte som dagens när de ofta sitter på insidan.
 
Har för mig att det var av typ collegetyg med flockad insida. Och ingen kardborre fram. Bukgjordarna satt nog på utsidan, inte som dagens när de ofta sitter på insidan.
Ja, Gjordarna var på utsidan. Det var inte sååå länge sedan det ändrades. Närapå samtliga av mina täcken (och jag har ett gäng) har gjordarna utanpå. Jag tror också att det stämmer att de tidiga täckena hette "Bucas Shamrock" kort och gott.
 
Den gamla goda tiden! 😉 Är ganska säker på att syrrans ponny hade ett i grönt.

0L9qDfn.jpg
 

Liknande trådar

Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 422
Senast: Pegasus63
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 640
Senast: Emine
·
Äldre Okej, nu har jag gått runt och funderat på det här i alldeles för många år... Inte sådär varje dag, men då och då poppar tanken upp...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Raderad medlem 6459
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 902
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp