Namn till hästar!

Mirresill

Trådstartare
Jag samlar på Schleichhästar och ger alla ett eget namn, men nu börjar mina namnlistor att bli tomma så skulle bli tacksam för maaassooor av hästnamnidéer från er! :D
ALLA idéer är välkomna, både sto- och hingstnamn :) Tenderar dock att falla lite extra för namn på A, C, Q, X och Z, som också är ovanliga eller bara annorlunda (inte svenskt! :p). Gillar även lite längre namn, men inte sådana bestående av flera ord ;) men som sagt så är ALLA förslag välkomna ^^ Skriv dock gärna ifall det är ett sto eller hingstnamn då jag kan ha svårt att skilja på sånt xD
 
Sv: Namn till hästar!

Ta namn ur kända hästböcker? Typ Fullblodsserien av Joanna Campbell :) Där måste det ju finnas många fina namn :)
 
Sv: Namn till hästar!

Några ovanliga namn jag kommer på så här direkt är från mina hästars stamtavlor.


Hingstar:
*Senataur
*Europejcyck
*Arystoteles
*Eukaliptus
*Czort

Ston:
*Exanadu
*Soleil
*Elzunia
*Artemida
*Sakwa
*Ganza
 
Sv: Namn till hästar!

Kul, jag samlar också lite.
Hingst: Celadon, Celeber, Charmant, Cinnober, Cyrano, Abacus, Eldorado,
Sto: Alcanta, Ambrosia, Arabella, Aramina, Azalea, Contessa, Contessa, Chanelle, Ciscelia, Candina, Candelia, Radiola, Zoritha, Zuleika, Zuleima, Eldorana.
Jättesvårt att hitta till hingstar!
Jag har inte så jätteroliga namn till mina så jag skriver inte upp de .... :)
 
Sv: Namn till hästar!

Har du en hingst/valack av rasen Frieser så döp den efter min pojke som dog förra året (Bara för hans namn är så fint!) Zackariaz :D
 
Sv: Namn till hästar!

Kul, jag samlar också lite.
Hingst: Celadon, Celeber, Charmant, Cinnober, Cyrano, Abacus, Eldorado,
Sto: Alcanta, Ambrosia, Arabella, Aramina, Azalea, Contessa, Contessa, Chanelle, Ciscelia, Candina, Candelia, Radiola, Zoritha, Zuleika, Zuleima, Eldorana.
Jättesvårt att hitta till hingstar!
Jag har inte så jätteroliga namn till mina så jag skriver inte upp de .... :)

Totalälskar namnen! Kan nog garantera att någon av mina framtida Schleich får nått av dom där namnen! Tusen tack :D
 
Sv: Namn till hästar!

Har du en hingst/valack av rasen Frieser så döp den efter min pojke som dog förra året (Bara för hans namn är så fint!) Zackariaz :D

Åh, hade gärna döpt den till det om han inte redan hade ett namn! :( Faktiskt en av de finaste namnen jag vet dock, så blir nog att någon trots allt får det namnet! :D
 
Sv: Namn till hästar!

Solvind;1586148jätte fina nvanliga namn jag kommer på så här direkt är från mina hästars stamtavlor. Hingstar: *Senataur *Europejcyck *Arystoteles *Eukaliptus *Czort Ston: *Exanadu *Soleil *Elzunia *Artemida *Sakwa *Ganza[/QUOTE skrev:
Tusen tack! Verkligen jättefina namn! :)
 
Sv: Namn till hästar!

Oh, jag har också en Eldorado, den vita lippizanervalacken. Drömde om en häst som hette Eldorado och tyckte att det var ett fint namn :)
Säger precis som Trott att det finns många fina namn i böcker, speciellt i fullblodsserien :)
 
Jag samlar också på schleich
Jag har några namnförslag.

Hingst: Zingo, Drummer Boy, Marabou och Pepsi.

Sto: Amber, Solero, Anastasia, Puma och Qwenty.

Jag har tagit namnen från drycker, godis och sport T. ex Pepsi (dryck) Marabou (godis) Puma (sport)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp