Namn till marsvin

Modig_Korn

Trådstartare
Bara namn förslag ;)
*Enkelt att säga
*Inte allt för "stamtavle aktigt"
*Vanliga men ändå ovanliga namn

Min hona (en av många) har just fått bebisar; 4 st.. Varav 3 är hanar och den fjärde hona... Ska spara två av hanarna :o och behöver namn till dem.. Den ena har choklad huvud, ljus golden/buff/mörk cream?! fläck runt om frampartiet och vit bakkropp, virvlar.. Den andra är släthårig och just nu något i stil med saffron men mamman är någon form av argente och såg ut på liknande sätt som liten så han kommer nog få hennes färg, han har dessutom dutch sidorna (vid huvudet) och själva kroppen kan liknas vid en magpie (eller vad de nu kallar dem)... Har funderat på Charlie och Simba men tycker det är nästan för vanliga namn...
 
När jag flyttar hemifrån ska jag få två hanar av mamma,
det har hon lovat sen jag slutade sexan. :o

De ska heta Pepsi och max ;)
Ellet twist.. vet inte riktigt.

Hitta på nåt sånt, så att de hör ihop.
 
Vår senaste marsvinshane hette Bäver. Det passade honom jättebra - han var kraftig och "maskulin" :rofl:

Mitt första marsvin jag fick när jag var liten hette Kojak. - Fint!
 
Sv: Namn till marsvin

Mina nuvarande marsvin heter Jammy å Müssli. :bump: Müssli bara för att han ser ut som en salig blandning. :D Jammy heter egentligen Snobben, men när vi köpte honom sa dom att han hette Jammy. Det var först senare som vi fick reda på att hans riktiga namn var Snobben, men vi har aldrig kallat honom det. :banana: Mitt förra marsvin hette Goldie, kallades Gottan. :love: Innan dess har jag haft många marsvin när jag var yngre som har hetat en massa olika namn; Nickis, Blixten, Nathalie, Snuttis, ja, allt möjligt faktiskt.
Vi skötte om ett marsvin förut som hette Folke Simba oxå. Andra namn jag hört på marsvin är Dixie, Bamse, Mixon, Tufsen, Stitch, Fluff och Linus. Hoppas att det hjälpte lite iallafall. :D
 
Sv: Namn till marsvin

Hade ett marsvin en gång som hette "Nalle-Maja"....synd att det är namn för en hona o inte en hane som du efterlyser.....
 
Sv: Namn till marsvin

Men hallå där! Det här är ju lite lurt!

Mitt första marsvin jag fick när jag var liten hette Kojak.
För ett tag sedan hade vi en hanne som hette Bäver - det passade honom bra eftersom han var så manlig och stilig.

Hmm....
 
Sv: Namn till marsvin

Fast vid närmare eftertanke - när det står *Donotdelete* kanske det inte är en vanlig användare eller?

Så jag kanske (i min iver) har svarat på ett av mina egna gamla inlägg som det har blivit något knas med?

Gissa hur dum jag känner mig nu... :angel:

:rofl:
 
Sv: Namn till marsvin

Jag hade Tantnamn på mina marsvin....

Ingeborg,Sigrid,Alma,Gunnar,Östen mm

Lite ovanligt men det passade dem
 
Sv: Namn till marsvin

Busenkelt ju...Choklad och Kola ska dom heta, eller Choklad och Saffran helt enkelt..Lätt va ? ;)
 
Sv: Namn till marsvin

Torsten om det är en kille
Greta om det är en tant
 
Sv: Namn till marsvin

Han som du beskrev som saffron (är han inte rödögd golden då?) med dutch-kinder och magpie-teckning - det kan inte vara en roan? :) Inte så vanligt med magpie-teckning ifall inte föräldrarna är magpie... ;)
Oboy till killen med choklad, och Lusse (Lussebulle) till saffronkillen! haha! Åh, jag har sån fantasi... :/
Har du någon bild förresten? (typ på zoonen) så kanske jag kan hjälpa dig kolla vilken färg/teckning det är :P
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn till marsvin

nåå, kläm fram det då ? Vad ska dom heta nu när vi gett dig så många namnförslag ?
 
Sv: Namn till marsvin

Jag tycker det är fint med "människonamn"! :banana:
 
Sv: Namn till marsvin

Mina marsvins pojkar har hetat

Marsis, Lillen,Lucas,Bebis(jaja fantasilöst men han var en bäbis först ju),Frodo, Gandalf.

Marsvinsflickorna heter Nemi å Zelda
 
Sv: Namn till marsvin

jag tycker du ska döpa dem till

keiko
och
miller

jag vet inte varför men de verkar passa bra, med tanke på hur de ser ut :)
 
Sv: Namn till marsvin

mina fyra flickor (tyvärr) heter Tratten (fråga mig inte varför, jag har inte döpt henne, men hon är en liten tratt=)), dunet, Ronja och Cornelia. Innan det har jag haft Pyret, Peggy,Gosan och Chicko.

Chicko är ju såå vanligt hos hanar så det kanske inte är så kul=) i min förra kull hette hanarna Gimli och Gandalf, jag hade lite sagan om ringe feber då. men får min ronja hanar igen nu (hon ska ha ungar när som helst) skulle detta stå på min lista:

Cornelius
Arvid
Rocky
Mixer
Konrad
hmm mer?? jag får antagligen kolla alla oändliga namnlistor.. kolla runt på stora allmäna marsvinssidor så ska du se att du hittar mkt mkt!

Två roliga marsvinsnamn som min kompis har haft är Gangster-råttan och Rocknöten =) gulligt gulligt
 
Sv: Namn till marsvin

Namnförslag igen: Mongo och Miffo...eller Pucko och Bimbo ;-)...Men nu vill jag veta vad det blev för namn....
 
Sv: Namn till marsvin

Koda, Saffran, Fänrik, Kopral.... ;)
 
Sv: Namn till marsvin

Zäta
Zitas
Zirrow
X-it
Triss
Hugo
Helmut :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Först ut är Countrystyles Candybar, renrasig satinsheltie med stamtavla i färgen cream/white, han är bara 3 mån men ska redan bli far om...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: sofiie
·
Övr. Djur Idag födde två av mina honor ungar, den ena upptäckte jag i morse och den andra nu på kvällen (fast mamma såg dem innan också). Så...
Svar
14
· Visningar
1 342
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Djur Ska spara en jätte gullig pet hane i en av de kullarna jag har nu. Systern ska heta Modig Korns Candy Cane (Candy Cane nämns i en...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Anna_Fransiska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp