Sv: Namn!

John heter han. Om det blev en till så har vi inte börjat prata om det ännu.

Skulle John blivit en liten tjej skulle han heta Elise. Ett namn jag fortfarande har kvar i min "namnbank";)
 
Sv: Namn!

Matilda Lovisa (efter henner mormors-mormors-mormors-mormor) heter hon.

Näste ska heta Hugo (efter farfarsfar) eller Stina (farfarsmor). Ett filippa ska väl klämmas in efter Stina åxå! :D
 
Sv: Namn!

första barnet heter elias

andra som väntas när som helst har vi funderingar på axel, hugo, arvid men vi funderar fortfarande..

hade det varit flickor hade alternativen elin, alicia, ellen, saga, elsa varit alternativ
 
Sv: Namn!

Våran son heter Theo Johan (Johan förekommer i både min och sambons släkt, så det passade bra som "andranamn"). Hade det blivit en flicka hade hon fått heta Freja. Så om det blir en till nångång hoppas jag att det blir en tjej, för pojknamn är mycket svårare! ;)
 
Sv: Namn!

Vår son heter Iggy (och Bengt o Calle i mellannamn efter våra pappor) hade han vart en tjej hade han hetat Uni.
 
Sv: Namn!

Tjejen som ligger här och bajsar as we speak heter Moa Anna Edith. Anna är släktnamn i måånga led, Edith är efter min mamma som dog alldeles för tidigt.

Hade Moa haft snopp när hon föddes skulle hon hetat Adam, så det ligger väl på lut till nästa:) Blir det en tjej ska vi ta nåt från hans sida ,men de heter mest Inger, ingrid och Märta o sånt:cool:

Vi pratade även om Viktor och Sam, men jag har x som heter det så sambon ville inte ha dem.. fattar inte varför:angel:

När vi började prata om namn redan innan hon var tillverkad slog han bort Moa direkt, men när hon var född klämde han ut sig att "vafasen.. hon ser ju ut som en Moa!" Jag såg väl mest ut som :eek:
 
Sv: Namn!

Dottern heter Alma. Blir det en till tjej i framtiden blir det en Linnea/Linnéa. Pojknamn är så mycket svårare, men Leo gillar jag.
 
Sv: Namn!

Min son heter Melvin och min dotter heter Wilma
Melvins andranamn är Anders(efter hans pappa)Göran (Efter min pappa som tyvärr inte är i livet längre)
Wilmas andranamn är Carola (efter hennes mormor)Margareta(efter hennes farmor)
Jag och mannen är nog nöjda med våra två underbara älsklingar, men skulle det bli en sladdis så är Miranda en favorit för mig och Leon till en pojke.
 
Sv: Namn!

Vår pojke heter Milton, Per, Edvin (Per efter min pappa och Edvin efter sambons morfar, Milton som tilltalsnamn)

Om vi får en flicka nästa gång (om det blir fler barn vill säga?!) så blir det Stellah som Milton skulle hetat om han blivit en tös. Och Linnéa (efter mig och min gammelmormor) och Maj (efter sambons mormor) i andra namn.

Får vi en pojke till så har jag faktiskt ingen aning :D Möjligtvis Love i tilltalsnamn.
 
Sv: Namn!

Ludwig Olle. Ludwig för att det är så fint och Olle efter min pappa och min sambos farfar. Himla praktiskt när samma namn återkommer på båda sidorna :D
Hade det vart en tjej hade det blivit en Meja.

Och till nästa gång lutar det åt Alvin. Ett namn vi båda har tänkt på men inte nämnt för varandra förrns nu, när Ludwig är ett år :p
 
Sv: Namn!

Flickan heter Freya.. Maria i andranamn. Den alldeles nykläckta pojken ska troligen heta Izack, till honom har vi inte bestämt något andranamn ännu men det blir något från sambons sida.

Mvh
 
Sv: Namn!

Mina heter Sam Anthony och Isaac Patrick. Det var jättesvårt att välja namn och blir det en till har jag ingen aning!
 
Sv: Namn!

Om jag får lyckan att få ett till barn och det blir en flicka ska hon heta Märta Ingrid Emelie. Pojknamn är jättesvårt tycker jag, vi hade jättesvårt att döpa sonen.
 
Sv: Namn!

Våran älskade lilla tjej heter Enya.

Vi ska nog inte ha fler barn, men jag har ett par favoritnamn på lager endå ;)

Flicknamn: Freya
Pojknamn: Vidar
 
Sv: Namn!

Pojken min heter Oscar Sigge Olof.
Oscar är ett återkommande släktnamn på sambons sida, Sigge för att jag ville ha det som tilltalsnamn men fick inte igenom det förslaget så jag fick det som mellannamn iaf. Olof eftersom min far heter det i mellannamn.

Hade det blivit en tös så låg Josefina och Elisabeth högt på listan.
 
Sv: Namn!

Jag vill ju inte ha fler barn, men namn jag skulle vilja använda är Sonja och Otto. Får skaffa fler hundar istället:idea:
 
Sv: Namn!

kl
Vår tjej heter Chelsea, Mary, Margareta.
Chelsea efter fotbollslaget (ja vi är fotbollstokiga!). Mary efter sambons mormor, och Margareta är ett släktnamn på min sida, jag heter så i andranamn likså min faster och min farmor. Farmors mor var den som hette Margareta i tilltalsnamn.

Blivande barn? Ja om det mot förmodan blir några fler så blir det svårt med namn, vi hade ett gissel att komma på några pojknamn alls innan bebisen kom. Men Frank, John, Billy var väl några på listan.
Flicknamn, Hilda eller Milla kanske!
 
Sv: Namn!

Loke heter min son. Är fullt medveten om innebörden utav det namnet.;)
Skulle Loke ha blivit en flicka, så skulle namnet vara Freja.

Framtida namn till framtida barn har jag ingen som helst aning om då jag inte planerar några fler barn. Än i alla fall.:)
 
Sv: Namn!

Vår lill-tjej heter Isabella Lovisa Marie-Louise.

En massa namn fick fröken för att från början så skulle hon bara heta Isabella Lovisa men så ville jag ha en tredje generation Marie-Louise också ;) Lite lagom ego är man ju.

Eventuella framtida barn är namnlösa, men Maximilian till en son står säkert kvar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
499
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 846
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vad Lövstas nyligen inköpta hingst, segerhingsten från Oldenburg, ska heta och var han stå under sin första...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag heter Simon och jag tycker att det är fint namn men för vanligt. Jag vill ändra mitt namn till Zigge istället, coolt namn. Jag har...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp