Namnförslag på kallblodshingst

Vackerpojkarna

Trådstartare
Hej!
Jag har kört fast i namndjungeln...
Har en en stilig kallblodshingst som jag ska namnge, men kommer inte på något som känns rätt.
Namnet måste vara svenskt eller norskt och högst 18 bokstäver inklusive mellanslag.
namnet skall helst börja på Q samt ha "storm" i på något sätt.
Förslag mottages tacksamt!:)
 
Det är jättesvårt med ett svenskt eller norskt namn som börjar på q, för bokstaven finns ju knappt i skandinaviska språk. Jag tycker att förslaget Quiling var rätt vitsigt! Det går kanske att ta ett annat ord som börjar på ku- och stava med q, t ex qust, qusin (quse:D) och konstruera ihop något typ Quststorm eller Qusin Storm. Alternativt ta ett namn på q och skapa något som Quentin Stormfödd.
 
En fråga: Vad är det för ras av kallblodshingst? Ardenner, kallblodig travare, fjordhäst, nordsvensk brukshäst?
Jag tänker att det kan ha betydelse med tanke på vad andra redan döpt sina hästar till. Det är ju tämligen rasbundet. Oftast i alla fall, förutom de vanligaste kallblodsnamnen.
 
Hej!
Kallblods travare är det.
Ja det ska svenskt eller norskt namn, nåt av pappa och nåt av mamma också alternativt orten där hästen finns tex Järvsöfax
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Önskar namnförslag på Q till borkfärgat kallblodssto, travmodell. Vad jag sett hittills är att det är en k(Q)aksig tjej - mycket...
Svar
7
· Visningar
620
Senast: Linda_A
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 571
IT & mobiler Hej Buke, jag behöver lite hjälp från er som kanske är lite mer insatta i kamerornas värld än jag är. Jag skall under våren försöka...
2
Svar
22
· Visningar
1 752
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 569
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp