Namnförslag till Jakthund

Sv: Namnförslag till Jakthund

Jag gillar gamla klassiska jakthunds-namn - inga "könsneutrala"/politiskt korrekta/provocerande namn!!
Misse?!?!? :eek:

Så mina förslag blir:
Pilo
Ari
Morsk
och King

/Swat
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

techno, sicko
kaiser, zack
kipper, taco
chipp, killa, jacker,
tyson, samson, frasse

Lite förslag :) Har hört att namnen bör innehålla starka bokstäver som låter tydligt. Säg dessa namn högt för dig själv och jämför sedan med ett "svagare" namn dvs som inte innehåller k, s sch-stavelse.
Bokstaven T kan också vara starkt vid vissa tonfall.
Har en häst som heter Tobbe och han reagerar på sitt namn redan vid T. Säger man bara T...(obbe) så lystrar han glatt.
Hunden ska ju koppla sitt namn till något bra och lyssna till det.

Lycka till med vovven :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Härligt med så bra respons från er :)
Jag börjar få till en bra lista att attakera sambon med hehe mycket tack vare er.

Trevlig helg på er :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Kaiko
Sisu
Språng

Korta käcka namn, som är lätta att säga. :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

så otroligt tacksam, har ju fått så många bra förslag från er alla :)
har ca 10 namn tack vare er haha som jag promotar men råkar ni komma på något briljant så är jag bara glad för fler förslag.

vilka har jag fastat för... jo dessa
Grey, Aro, Troy, Roy, Grim, Rex, Troll, Tyr, Milo, Krut, Lumi,

Vi får se vad de blir :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Björn :D (förlåt, kunde inte låta bli)

Jag känner en jakthund som heter Älgen och ytterliggare en Rumänsk import som heter Katten. Hundarna bor i samma familj så du kan ju föreställa dig hur det låter om kvällarna när hundarna ska kallas in :cool:
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Hej På er alla.

Vi väntar med spänning på vår tredje hund som blir en liten gråhunds hane, dock är vi oense gällande namn jag och min sambo så nu känner jag att jag vill ha ett gäng riktigt bra på lager för att vinna kampen ;)

Namnet bör vara kort o lätt att ropa, han kommer när han växer upp att användas till jakt av vildsvin, björn och älg.

Jätte tacksam för er hjälp :idea:

TACK alla för alla namn dock blev det ingen hund denna vända, vi stod som nummer 2 på kö till hanvalp... det blev 8 tikar och en hane:devil: ja ja bättre lycka nån annan gång :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp