Namnförslag till två små tjejer

Fladdris

Trådstartare
Får, om ungefär en månad hem, två små kattbäbisar, honor, som jag skulle vilja ha lite namnförslag till. Jag vill inte att det ska vara ett jättevanligt namn, men det ska vara gulligt.

Bild på katterna har jag som profilbild :)

Katterna är gråa med mycket svart, kommer inte ihåg vad färgen hette. Dom ser precis likadana ut förutom att den ena lilla tjejen har vita tår på framtassarna.

Om man kan få till smeknamn av namnen så är det ännu bättre ^^
Har du något förslag till mina små bäbisar? Skriv gärna :)
//Anna
 
Senast ändrad:
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Eftersom katter hör namn med bokstaven s i så namnger jag gärna mina katter med just s i:

Signe
Stina
Selma
Sara
Sigrid

Sen tycker jag att namnet Tassa är fint oxå.
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Totti & Bella

Ella & Fancy

Irma & Hallon

Saga & Siri

Haha, vad skoj! Jag tycker du ska välja två namn som passar bra ihop, personligen har jag väl lite töntig namnsmak, min katt heter Mollgan (från Alfons & Mållgan) kallas till vardags Mogge eller Skräpet, tidigare djur har hetat Egon, Eddie och Uno.
Tjejnamn är som du ser inte min starka sida, jag håller mig till grabbar ;)
Men de jag radade upp tycker jag är söta! :D
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Vet inte direkt om det blir gulliga namn men jag brukar titta på olika namn på gudar, ex från den nordiska mytologin, grekiska mytologin eller romeska mytologin. Jag tycker mest om det pga att jag vill att namnet ska ha en styrka i sig.
Exempelvis döpte vi vår hund till Eros. Många förknippade dock detta med Eros Ramazzotti men Eros är faktiskt en kärleksgud och var son till Afrodite inom den grekiska mytologin. Och just därför valde vi Eros.
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Nu har jag funderat på namn och kommit fram till två stycken som jag fick som förslag här :) Har valt Saga & Siri då jag tyckte dom var riktigt gulliga ihop, och jag tror det kommer passa dom perfekt! :D Tack för hjälpen ^^
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Men hallå! Vad roligt :D:D

Du måste uppdatera oss med bilder när pluttarna anlänt!
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Självklart ska jag uppdatera med bilder när jag fått hem dom :D Just nu känns det som en evighet, den 5:e november får dom flytta hem till mig :')
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

304346_10151087305800047_3842588_n.jpg


Här kommer en bild på dom små tjejerna som jag hämtade hem för en vecka sedan. Dom lever rövare både dag och natt och tycker det är jättekul att klättra i gardinerna och väcka matte när hon sover ;) tur dom är söta!
Hoppas att bilden funkar :)
 
Sv: Namnförslag till två små tjejer

Men hallå! Vad roligt :D:D

Du måste uppdatera oss med bilder när pluttarna anlänt!

Slänger in ännu en bild på dom små sötnosarna från imorse :) Var även iväg till veterinären idag och vaccinerade dom samt kollade kön då jag misstänkt en tid nu att den ena kissen inte är en hona och mycket riktigt, det var en hankatt så nu har jag en Siri och en Sigge istället :)

556309_10151116722850047_312977756_n.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: Tjôta
·
Övr. Djur -------------------------------------------------------------------------------- Jaha, och hur gick det här till nu då? I morse...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: Gris-Eva
·
Övr. Katt Efter ett lång katt-uppehåll hämtade jag idag hem två katter. En hona och en hane, de är syskon. Båda är ca 4 månader gamla och hanen...
Svar
11
· Visningar
905
Senast: JustME83
·
Övr. Barn Ångestnivån stiger här i mammahjärtat när 6-åringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgänge/boende med båda...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
38 009
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp