Namnförslag mottages

Diabetikern

Trådstartare
Precis fått ett litet hingstföl.

Jag är helt tom på namn. Har inte ett enda namn på tungan.

Vi kallar honom just nu för Sprattel pga av att det är en väldigt livlig och modig liten krabat. Redan inne i magen var han väldigt aktiv.

Stam fader - Gisbourne moder Michalieta

Brun med 4 vita strumpor/kotor

Som sagt alla tips mottages tacksamt :)

35238952_10155703394106819_1838416469939978240_n.jpg
 
Då jag är förtjust i betydelse bakom namnen så valde jag utifrån det och namn som börjar på G:
Galahad eller Gawain (från legenden om Arthur)
Garbhán (irländskt, betyder "little rough one")
Gudmund (betyder gud och mundr "protection")
 
Tänkte på din beskrivning av honom som modig och sökte på namn med den betydelsen. Dessa är iallafall nog sällsynta :D
GODEHARD Ancient Germanic
Germanic name derived from the elements god "god" and hard "hardy, brave". This was the name of an 11th-century saint who was a bishop of Hildesheim.
GEBHARD German, Ancient Germanic
Derived from the Germanic element geb "gift" combined with hard "brave, hardy". Saint Gebhard was a 10th-century bishop of Constance.
 
Precis fått ett litet hingstföl.

Jag är helt tom på namn. Har inte ett enda namn på tungan.

Vi kallar honom just nu för Sprattel pga av att det är en väldigt livlig och modig liten krabat. Redan inne i magen var han väldigt aktiv.

Stam fader - Gisbourne moder Michalieta

Brun med 4 vita strumpor/kotor

Som sagt alla tips mottages tacksamt :)

35238952_10155703394106819_1838416469939978240_n.jpg

Gran turismo. Är väll någon slags sportbil/tv-spel med racerbilar. Tänkte eftersom det var lite fart i honom. Sen kan ni kalla han för Tomas! 😂
 

Liknande trådar

B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 078
Senast: Beritas
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 591
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp