Namnförslag (på engelska)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på företagsnamn till mitt framtida företag :p

Företaget handlar om att transportera människor från A till B.

Jag vill inte ha mitt namn eller öns namn som jag bor på, i namnet. Fast bara "island" vore ok.

Jag vill heller inte ha ord som bus, transport eller tour i namnet då det motsäger själva företagsidén och regler som hör till att göra.

Ord jag gillar är tex: Salty, beach, sand, island, 4x4/4WD, remote (area), secluded, adventure, experience, laughing, funny, sun/sunny, shell, snorkel, reef mm mm ;)

Gäller att hitta en bra, rolig, lättsagd kombination av detta dock!

Gillar inte ord som lazy, relax, holiday utan vill mer att det avslutas med experience eller adventure.

Själv föreslog jag för min sambo "the mule run" tills han sa att det kallar man ju folk som gör drug runs mot betalning :o:rofl:

"Salty seat" är en annan men "salty seat"-What liksom!

Hoppas att massor av förslag ramlar in :rofl::rofl:
 

Haha! Sitter på vårdcentralen bland trötta och sjuka som är helt tysta. Skrattade rätt ut åt mule run.
30 pers vände sig och glodde som jag vore tokig. ;)
 
Haha! Sitter på vårdcentralen bland trötta och sjuka som är helt tysta. Skrattade rätt ut åt mule run.
30 pers vände sig och glodde som jag vore tokig. ;)

:rofl::rofl:

Har en vän här som föreslog att jag skulle skaffa 10 mulåsnor och köra "grand canyon style" men liksom... 3.5 km dragandes på mulor med turister upp och ner för några berg i 30 graders värme... :wtf:

:D
 
Sunday Funday kanske? Eller Rocky Road...?

Till saken hör att det bör nog inte vara FÖR flashigt heller... i grund och botten är det en shuttle bus från A till B och tillbaka till A och det är off-road driving.

Det är Australiens motsvarighet till Transportstyrelsens regler dock som gör att jag inte vill ha ordet "shuttle" med i det.

En shuttle-service är dyrare samt kräver typ taxikörkort mot vad en "passanger transport" kräver :angel:
 
Har sugit lite på namnet "unsealed" och nu ratat det....

Nytt namn att suga på nu är "Beach Buzz"
 
Fick reda påigår att någon för ca 6 år sedan försökte sig på samma idé men misslyckades.....
Hmm...

Nu har jag lite och tänka på, vill ju inte göra om någon annans misstag....
 
Uppdaterat!!

Namnet är nu klart! "BEACH BUZZ" :love::D
- Nu behövs en liten slogan dock.

Det enda jag kommit på hittills är i stil med
"Beach Buzz - Your way to the beach"

Men det borde ju gå att komma på nåt mer catchigt. Samma här, inget som på någotvis 'ser ner' på kunden :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp