Namntråden

Voeux

Trådstartare
Försöker hitta namnförslag till mini men hittills har jag inte hittat några som känns bra. Ebba fick sitt namn efter en vecka i livet så det lär väl dröja även nu.

Har ni några favoritnamn? Tänkte att vi kunde samla lite fina barnnamn i den här tråden.
 
Gud, jag har så många namn över att jag ibland vill byta namn på de barn jag har för att få användning av namnen. Känner mig också inte helt nöjd med min ena sons namn så funderar ofta på vad vi skulle döpt honom till istället…Mina bästa pojknamn är Bo, Olle, Tage, Tore, Ture och Frans. Hade jag fått en tjej hade hon helt klart hetat Rut men jag gillar också Margareta, Ilse, Vera och Idun.
 
Till tvillingarna hade vi dessa förslag:
Carl, cajsa, birk, amadeus och ronja.

Till femåringen hade vi dessa:
Cornelis, isabella och steffanie.

Det blev Cornelis, Carl och Cajsa.

Jag gillar också Bastian och Casper. Dock inte överens med sambon där!
 
Pojknamn: Bill, Jack, Dylan, Dorian, Frank, Ezra

Flicknamn: Ellen, Alice, Betty, Lucy och på ett helt annat spår gillar jag Marie och Anna.

Har rätt spretig namnsmak överslag och gillar gamla klassiska namn som Erik och Johan också. Miranda är också fint. Finns många fina namn, men det ska ju kännas ”rätt” också. Svårt.
 
Till tvillingarna hade vi dessa förslag:
Carl, cajsa, birk, amadeus och ronja.

Till femåringen hade vi dessa:
Cornelis, isabella och steffanie.

Det blev Cornelis, Carl och Cajsa.

Jag gillar också Bastian och Casper. Dock inte överens med sambon där!
Bastian är ju bästa namnet :heart
/inte alls subjektiv med tanke på att vi döpt sonen till det :D
 
Så fina namn ni kommer med!

Jag gillar Ellinor, men nu döpte vi ju Ebba till Ebba Eleonora så det kanske skulle bli lite väl mycket av samma stuk. Vi var även inne på Wilma under ett långt tag med Ebba men tappade rätt känsla för det mot slutet av graviditeten. Annars gillar jag Isabella, Ellen, Elsa och Olivia.

Pojknamn tycker jag är svårare. Men Jakob och Lucas är favoriter hittills.
 
Gud, jag har så många namn över att jag ibland vill byta namn på de barn jag har för att få användning av namnen. Känner mig också inte helt nöjd med min ena sons namn så funderar ofta på vad vi skulle döpt honom till istället…Mina bästa pojknamn är Bo, Olle, Tage, Tore, Ture och Frans. Hade jag fått en tjej hade hon helt klart hetat Rut men jag gillar också Margareta, Ilse, Vera och Idun.

Ilse är så fint! Gillar Ines också.
 
Jag älskar ’Signhild’ stod mellan det och Alva till barn 1 och enda som var synd att barn två blev en pojk var att jag inte får något barn som heter Signhild. (Får väll bli att jag döper en hund till det i framtiden 🤪)


Sonen döpte vi efter mycket vånda till Rune, skitsvårt med pojknamn. Hade även Nils-Olof, Signar, Eskil, Birger, Einar, Yngve och Hilmer som förslag. Jag gillar gamla namn 😅
 
Åh, jag älskar också att fundera över namn (❤️) , men eftersom vi har sjukt mycket pojkar i närmsta släkten är det svårt med pojknamn tycker jag. Våra heter Frank och Elsa.

Om vi skulle få ett tredje barn är följande namn med på listan:
Ingrid, Hedda, Ethel, Ebba och Iris
Olle, Gustaf, Tage och Bertil ❤️ Jag gillar också Kalle och Pelle

Nästan så man måste skaffa en trea för att få välja namn 🤣
 
Vår dotter heter Lo Klara Elise, eftersom hon är sista barnet så tog vi slut på samtliga flicknamn som vi båda älskade.

Sonen heter August, men jag var länge deppig över att han inte blev en Gabriel.

Gillar också Samuel/ Sam och Lilja.
 
Vår dotter heter Lo Klara Elise, eftersom hon är sista barnet så tog vi slut på samtliga flicknamn som vi båda älskade.

Sonen heter August, men jag var länge deppig över att han inte blev en Gabriel.

Gillar också Samuel/ Sam och Lilja.

Lilja har jag aldrig tänkt på, det är superfint! Lilly har varit på tapeten för oss, har dock en inom (stor)familjen med det namnet så det har hindrat lite.
 
Iris borde vi starkt överväga om Ebba får en lillasyster. Vi vill ha ett kort namn som passar bra ihop med Ebba och som ändå är lätt att uttala på engelska (Ilse och Ines är ju lite klurigare). Värt att fundera på!
Eftersom att jag alltid blandar ihop namnen Iris och Irma så nämner väl jag Irma då :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 153
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 661
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp