Nån mer som blivit konstigt trött senaste månaden? (Kortare tid ljust?)

Rosett

Trådstartare
I sommar har jag varit rätt pigg men de senaste 2-4 veckorna har jag fått nån konstig trötthet.
Inte jättetrött men nåt diffust.

Funderar på om det är pga att solen är uppe kortare tid men det borde väl inte märkas i kroppen redan i augusti?
 
Jag är likadan, så fort det börjar mörkna på kvällarna så vill jag typ bara gå å lägga mig. Är det ljust ute kan jag vara uppe längre.
 
Vi är rätt många på jobbet som hamnat i "koma" som vi beskriver det. Nästan så jag undrar om min sköldkörtel inte tar upp levaxin helt plötsligt.
 
Covid... min sambo har fått enorm trötthet ett par veckor som enda symtom.
Fast jag brukar vara seg/trött/deppig pga mediciner. Sen många år. Men nu har jag varit rätt pigg i sommar och på sistone trött igen.

Kanske snarare är sommarens pigghet som varit onormal för mig.
 
Vi är rätt många på jobbet som hamnat i "koma" som vi beskriver det. Nästan så jag undrar om min sköldkörtel inte tar upp levaxin helt plötsligt.
Jag tar också levaxin. Hmm …
Men tror värdena var ok vid senaste provtagningen i somras.
 
I sommar har jag varit rätt pigg men de senaste 2-4 veckorna har jag fått nån konstig trötthet.
Inte jättetrött men nåt diffust.

Funderar på om det är pga att solen är uppe kortare tid men det borde väl inte märkas i kroppen redan i augusti?
Jag blir det alltid på hösten/sensommaren. Börjar med trötthet och fortsätter med huvudvärk ofta och sedan depression och ångest.
 
Jag märker tydligt på min trötthet när hösten börjar komma, temperaturen sjunker och det blir mörkare. Det ska inte mycket till för att jag ska känna av det.
 
Har h*n testat positivt?
Ena gången ja, andra gången negativt på hemtest men jag var positiv båda gångerna och sjuk samtidigt. Sen blev inte jag heller sämre än att jag kunde jobba hemifrån men hade ont i halsen och han blev bara sömnig och verkligen inte sjuk annars alls.
 
Jag blir stentrött så fort det mörknar ute. Nu är det väl ändå OK när det är svart kl 21, men det är katastrof för mig när det svartnar redan vid 15.30-16…. Jag är totalt beroende av dagsljus för att vara pigg, så jag får alltid tvinga mig själv att inte gå och lägga mig varje dag direkt efter jobbet mellan nov-mars typ.
 
Konstigt vet jag inte, men för mig är det märkbart att det går utför med energin så fort de ljusa timmarna tydligt börjar avta, värst när morgonljuset kommer senare.

Det börjar direkt när det inte längre är riktigt ljust ute när jag måste gå upp vid 06-07, och sedan går kurvan brant neråt till slutet på oktober när vi ställer om till normaltid. Då blir det i alla fall några veckors boost och uppryckning (som känns väldigt positivt för mig) och sedan går det ju tillbaka neråt igen.

Personligen är det ett snäpp värre när pendlingstiden till jobbet är lång och när kollektivtrafiken ffa på morgnarna är störande alltså fullt med folk på tågen så man får trängas och när många väsnas extremt mycket och högljutt. Igår var det en pendlingsdag bättre än genomsnittet och det märks jättetydligt på min energinivå resten av dagen. Men idag jobbar jag hemifrån och behövde ändå sovmorgon till kl 8 för att hitta en anständig energinivå.

Ska försöka få igång en bättre kvällsträning utomhus med pannlampa nu, även om det bara blir några km promenad varje dag så gör det också sitt för att minska tröttheten rent allmänt.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 361
Senast: emma-vsm
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp