Nån mer som skriver brev?

Rosett

Trådstartare
Alltså såna riktiga, med papper och penna, kuvert och frimärke på? Eller skriver ni bara e-mail?
Jag tycker inte det finns nåt roligare än att få snigelbrev, gärna pyntat med klistermärken eller teckningar och handskrivet på ett fint brevpapper.
Idag fick jag brev av en brevvän i Tyskland. så spännande att sprätta upp kuvertet o kika vad som finns i, ibland finns det mer än brevet, t.ex vykort eller FB:s. :laugh:

:p
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag älskar att skriva brev! men har ingen att skriva till längre :( skriver handskriven dagbok istället.
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Har gjort, men det var länge sen. Idag får man ju bokstavligen skrivkramp om man ska skriva mer än ett par meningar :D. Det är ju så väldigt lite man skriver för hand nu mera att handen tappat känslan.
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag har märkt att jag skriver fel om jag inte skrivit på länge, bokstäverna blir fel alltså, men nu har jag nog tränat upp mig lite för de senaste breven har det inte blivit så. :)
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Nu när jag lärt mig riktig skrivstil så är det kul att skriva för hand och det går utan minsta besvär. Brev hade jag gärna skrivit och jag tycker också om att göra små teckningar/illustrationer till det jag skriver.
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Nej det gör jag inte. Men borde eftersom stilen blir sämre och sämre ;)
Vad använder du för brevpapper? Jag har så mycket brevpapper med tillhörande kuvert du skulle kunna få. Men är blandat, allt från snövit till....ja jösses :D
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Vad snällt! :) Jag använder all sorts brevpapper, har fyndat på Tradera och har en halv förvaringsbox full med papper. :o Beställde ett nytt brevpappersset för 99 kr häromdagen. :o
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag skriver också brev och har en brevvän i Tyskland. Det är så himla roligt att få brev och vi har brevväxlat i typ 10 år (och träffades för första gången i somras, det var spännande :)). Dessutom älskar jag att skicka vykort så försöker att alltid skicka vykort till min brevvän, familjen och en väldigt nära vän när jag är iväg någonstans. Det kvittar lite vart jag är och hur länge jag är borta, det är liksom bara självs grejen att skicka (och att få) vykort som är så himla rolig!
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag skriver också brev och har en brevvän i Tyskland. Det är så himla roligt att få brev och vi har brevväxlat i typ 10 år (och träffades för första gången i somras, det var spännande :)). Dessutom älskar jag att skicka vykort så försöker att alltid skicka vykort till min brevvän, familjen och en väldigt nära vän när jag är iväg någonstans. Det kvittar lite vart jag är och hur länge jag är borta, det är liksom bara självs grejen att skicka (och att få) vykort som är så himla rolig!

Ja vykort borde man skicka oftare. Är mer lathet att jag inte gör det.
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag hade en del brevvänner när jag va yngre. Jag har funderat på om man skulle hitta någon nu. Jag borde kanske ta tag i det :). Det hade varit skitskoj!
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Det är synd att latheten kommer ivägen ibland, min sambo brukar t.ex ha den inställningen att det är jobbigt att leta vykort och frimärken när vi är iväg :).

Nu är det ju inte riktigt samma sak, men jag är ändå lite förtjust i postens service att man kan ladda upp sina egna bilder och få dem som vykort. Det är kul om man lyckas ta något bra kort och det kan ju vara skönt att slippa leta efter frimärken (samt att korten troligtvis kommer fram före det att man själv kommer hem). Den enda nackdelen som jag ser är att det blir så tråkigt datorskriver, men det kan ju hasorna fördelar det också :)
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag tycker det ær roligt att skriva brev før hand men jag har inte længre någon riktig brevvæn. En kompis skriver 1-2 brev om året før hand till mig men det kan man væl inte kalla brevvæxling. Min sista riktiga brevvæn var en ældre dam och hon dog før tre år sedan. Hon gillade mitt skrivspråk. Jag har lite kvar av mina førældrars gammeldags svenska som kommer upp ibland då jag skriver. Med det menar jag bildspråk och ett ganska varsamt sætt att beskriva saker. Modern svenska ær oftast rakare och mer effektiv liksom men inte vacker. Jag kan inte alls skriva skrivstil och skulle behøva skriva mer før jag blir slarvigare och slarvigare. Nu kan det vara svårt att skilja mina e från c och ett d kan se ut som c l før att jag gør ett mellanrum mellan d-ets mage och l...
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Idag fick jag två brev :bump: Ett från en svensk brevvän och ett från en spansk. Har inte öppnat dem ännu, de ligger här framför mig. :d
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

KL

Själv fick jag Min Häst-brevset i födelsedagspresent och funderar just nu på vem som jag ska skicka brev till. Kanske ska Skatteverket få en överklagan på Mulle-brevpapper med hjärtan på... :D
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

Jag hade massor av brevvänner när jag var i yngre tonåren. Hade en annons där jag sökte brevvänner i tidningen Starlet 1976 :D

Alla utom en brevvän har försvunnit med tiden - men har alltså en brevvän kvar. En kvinna i min ålder som bor i Skåne. Vi har alltså brevväxlat sedan 1976 och har ALDRIG träffats :p

Att ha en äkta brevvän är en speciell relation och man måste vara på skrivhumör - men jag har inga problem att skriva ;). Skrev ett brev för någon vecka sedan... 4 A4 papper - och fullklottrat på båda sidorna :D

/Lizzie
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

:eek: Fyra A4-ark var mycket! Jag brukar skriva 2-4 A5, oftast bara på ena sidan. För länge sen hade jag en brevvän som brukade skriva 20 sidor på A4. :eek:
 
Sv: Nån mer som skriver brev?

kl

Jag har haft flera brevvänner under tonårstiden. Hade en som var född på samma dag som jag också, tror vi skrev oftast till varandra!

Deth ar med åren blivit svårt att hinna med att skriva brev, att orka fundera, att sitta ner och göra det och att använda hjärnan, för att skriva hej hur mår du känns ju inte sådär jättekul bara.

Jag kanske skulle ta tag i skrivandet igen, det kanske ger mig något gott också? Lite lugna stunder mitt i allt.

Jag skrev dagbok som tonåring också, Sylvie, hette hon :D För min dagbok var en hon :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp