Nån skisskunnig?

J

JumpForMyLove

Sitter och försöker rita en planlösning åt oss :)
Men det går åt h-vete. Vi planerar köpa tomt och bygga hus men inget hus vi sett hos olika tillverkare fyller våra krav :( Så alla som vill får gärna komma med förslag!

Vi behöver få in 2 sovrum åt tjejerna. Dvs ett var. Samt en toa med dusch som de får ha sen när de blir större.
Ett stort sovrum åt oss med eget badrum vi med.
2 olika arbetsrum
Gästtoa och en göstdusch
Gästrum
Tvättstuga
Kök
Matsal
Vardagsrum
Sen tänkte vi ha en tv och spa avdelning men det kan jag nog bygg ain bakom förrådet :)
Får vara max 1½ plans vilket gör det jobbigt pga takvinkeln uppe :(
 
Sv: Nån skisskunnig?

Jag börjar min semester på måndag och har kanske lite tid över då och kan komma med något förslag då.

Men berätta mer: Hur många kvadratmeter talar vi om och vad har ni för övriga behov och önskemål? Gillar ni öppen planlösning eller att ha dörrar så att man kan stänga om sig? Ska matsalen användas dagligen eller ska vardagsmaten ätas i köket? Vilket är husets viktigaste rum och hur används det (eller hur skulle det användas om man hade ett sådant rum? Ska alla sovrum vara på samma våningsplan eller vill ni planera för att barnen när de blir större ska kunna ha en "ungdomsavdelning" som är lite mer privat?, Osv.
 
Sv: Nån skisskunnig?

Vardagsrum kök och matsal får gärna vara öppet och luftigt :) Vi kommer väl ha litet bord i köket med, matsal är mer för större middagar :)
Satt och klurade på att ha detta i centrum och sen två sidor om detta, en åt barnen där deras rum ligger en trappa upp i egen våning med toa mm.. och vi på andra änden :) Men fick inte till det. Tänkte det skulle bli sjysst när de blir större.
 
Sv: Nån skisskunnig?

Har du kollat igenom Fiskarheden villorna?
Jag gillar deras planlösningar.
Fast nu ska vi göra som du tänkt och bygga efter egen ritning.
(lite skryt...Vårt bygge börjar om två veckor!!! Är så lycklig)

Lycka till med era planer!
 
Sv: Nån skisskunnig?

OH kan du inte visa ritning? :) Alltid kul med inspiration, vilka bygger ditt hus? Alltså grunden.. eller vad man kallar det :)
 
Sv: Nån skisskunnig?

Många :angel: haha så många det krävs att få in alla rum ;) Tomten är 1234 kvm och får bygga max en tredjedel av det (bottenytan)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om att andra planlösningen på nedervåningen i vårt hus. Vi bor i ett radhus med köket ut mot vägen, sen en korridor med...
Svar
19
· Visningar
2 317
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Vi bor i ett enplanshus på ca 145 kmv och är i valet och kvalet om vi ska göra vissa förändringar. Varken jag eller min sambo är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 154
Senast: Jerseyite
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 631
Senast: Trott
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 801
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Maskat sjukintyg?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp