Nån som använder peelingborste för ansiktet?

Rosett

Trådstartare
Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället.
Nån som testat?
Finns det ens såna? :confused:
 
Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället.
Nån som testat?
Finns det ens såna? :confused:
Jag tror risken att man överexfolierar är stor med borste men har man hållit på med mekanisk peeling innan har man ju skaffat lite känsla för vad huden pallar och inte. Hudvårdsyoutubers verkar ha lite delade åsikter om dem, vissa gillar dem jättemycket och andra undviker dem. Jag har varit inne på att prova men inte vågat sedan jag insåg att min hud är lite känslig 🙈
 
Jag tror risken att man överexfolierar är stor med borste men har man hållit på med mekanisk peeling innan har man ju skaffat lite känsla för vad huden pallar och inte. Hudvårdsyoutubers verkar ha lite delade åsikter om dem, vissa gillar dem jättemycket och andra undviker dem. Jag har varit inne på att prova men inte vågat sedan jag insåg att min hud är lite känslig 🙈
Jag har också känslig hy men brukar använda sån där ”nätpuff” i ansiktet när jag duschar. Alltså tar en bit på fingret och gnuggar, mest på näsan. Det funkar bra.
 
Tycker det är lite slöseri med peelingkräm så tänkte prova med borste i stället.
Nån som testat?
Finns det ens såna? :confused:
Jag kör peelingvante i ansiktet. Letar upp någon mjukare sort och kan köra dem i tvättmaskinen ett par ggr för att mjuka upp dem mer.
Tycker det är bättre än peelingkräm.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite funderingar. Min bonusdotter köper diverse serum som hon ser influencers använda och göra reklam för. Tilläggas bör att hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 858
Senast: Motacilla
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 217
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Det är fuktigt i sadelkammaren och det finns bara en liten avfuktare som inte riktigt räcker till. Läder som inte används så ofta börjar...
2
Svar
30
· Visningar
1 894
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Igår var jag ute från 6 - ca 14. Det var inte alls supersoligt, utan lite sol, men solkrämsjunkie som jag är smorde jag mig i ansiktet...
2
Svar
30
· Visningar
1 492
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp