Nån som använder tåstrumpor?

Jag använder bara Injinji-tåstrumpor. Använder lite olika modeller beroende på när jag har dem. Älskar dem :love:. Svala på sommaren och varma på vintern. Är så skönt att tårna kan vifta fritt. Aldrig att jag skulle gå tillbaka till vanliga strumpor. Har använt dem i flera år. I början var det lite ovant att få på dem men man lärde sig snabbt.
 
Jag använder bara Injinji-tåstrumpor. Använder lite olika modeller beroende på när jag har dem. Älskar dem :love:. Svala på sommaren och varma på vintern. Är så skönt att tårna kan vifta fritt. Aldrig att jag skulle gå tillbaka till vanliga strumpor. Har använt dem i flera år. I början var det lite ovant att få på dem men man lärde sig snabbt.

Jag har aldrig upplevt att vanliga strumpor gör det svårare att vifta på tårna. Hur menar du att de gör det?
 
Jag köpte såna för längesedan bara för att det var så fult. Jag älskar dom. Sen dess har det blivit några fler. Tyvärr inte så många då jag har upplevt att det har varit svårt att få tag på, men nu har jag hittat ställen där jag kan köpa. Tycker dom är grymt sköna. Enda nackdelen är att det kan bli trångt i tån på skorna om dom är smala.
 
Använder ibland men inte i alla skor. Man bygger ju på lite på bredden på foten så 'tighta' skor blir obekväma.

Kör mest bomullssockar och har varken upplevt dem som kallare eller varmare än vanliga strumpor.
 
Hade tåstrumpor på 70-talet när det var modernt. Fruktansvärt obekvämt och ledde garanterat till skavsår. Men det verkar som att dagens är bekvämare.
 
Älskar dom, älskar mina tåspringskor också.
Verkar ju vara antingen älskar man eller hatar man, så det är nog bara att testa
 
Jag använder mycket tåstumpor! Anledningen till att man upplever att det blir trångt är troligen för att man inte har skor med plats för tårna.
Jag använder typ bara barfotaskor med rymlig tåbox, har även några mer dämpade skor med rymplig tåbox och nolldrop (att skorna inte är upphöjda i hälen, som de flesta "vanliga" skor är).

När jag löptränar använder jag mest mina Merrell bare access flex 8, med Injiniji tåstrumpor :) Ska man köpa tåstumpor så rekomenderar jag verkligen det märket! Jag har flera andra av billigare sort och dom är dels inte lika bekväma och håller inte lika länge.
 
Har ett par som jag tar på mig ibland, men de åker oftast av rätt fort igen. Jag upplever att tårna kommer för långt isär och det spänner i foten.
Känns otroligt skönt när de åker av och foten kan återgå till sin normala form iofs :)

Går helst barfota annars.
 
Jag använder tåstrumpor, tåskor ganska ofta. Gillar det.
Man blir inte lika svettig om fötterna känns det som, och min stortå trycks aldrig in mot de andra (iaf inte lika mycket)
Bäst är barfota.
 
Har funderingar på att skaffa mig sådana för att tårna ska få plats att röra sig mer.
Är det lönt att prova?

Nackdelar?
Njej? inte på riktigt. Jag tycker de är gulliga och har ett par tre hemma med söta kaniner och andra japanska mönster. De tar upp mycket plats i skorna och kan ge skavsår mellan tårna. Jag kan inte se några som helst fördelar med dem om man inte har skor med tår eller japanska sandaler. Jag byter strumpor innan jag går ut om jag ska gå ut "på riktigt".

Men det finns säkert fördelar.
 
Har funderingar på att skaffa mig sådana för att tårna ska få plats att röra sig mer.
Är det lönt att prova?

Nackdelar?
Jag använder ibland, de är lite knöliga att få på, men väl på tycker jag de är sköna. Nu blev jag sugen på att använda dom imorrn bara för det å se om ja fortfarande gillar dom.
 

Liknande trådar

Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Förstår inte varför jag varit så tveksam till att skaffa stödstrumpor tidigare (för resor). De är ju supersköna. :love: Nu blev det...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: Habina
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 986
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
347
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp