Nån som har efarenhet av pseudomonas aeruginosa och klebsiella bakterier

Tina86

Trådstartare
Skriver här igen ang min hunds sår i tassen som vägrar läka. Idag fick jag veta att han har dessa bakterier i såret och ingen antiobitika kommer hjälpa enligt vetrinär. Så kommer remissad vidare till en annan klinik som har andra möjligheter.

Nån som har haft dessa bakterier på sin hund? I sår? Har inte fått veta vad dom behöver göra med tassen dit jag får remiss så blir så orolig...
 
Skriver här igen ang min hunds sår i tassen som vägrar läka. Idag fick jag veta att han har dessa bakterier i såret och ingen antiobitika kommer hjälpa enligt vetrinär. Så kommer remissad vidare till en annan klinik som har andra möjligheter.

Nån som har haft dessa bakterier på sin hund? I sår? Har inte fått veta vad dom behöver göra med tassen dit jag får remiss så blir så orolig...
Jag hade kört omslag med hypoklorsyra. Det ska om du väljer rätt sort döda sådana bakterier. Inga bakterier är resistenta mot hypoklorsyra. Och hypoklorsyran är effektiv mot biofilm i sår.
Svider inte, torkar inte ut och är ofarligt för hunden om den får i sig av det.
 
Jag hade kört omslag med hypoklorsyra. Det ska om du väljer rätt sort döda sådana bakterier. Inga bakterier är resistenta mot hypoklorsyra. Och hypoklorsyran är effektiv mot biofilm i sår.
Svider inte, torkar inte ut och är ofarligt för hunden om den får i sig av det.
Tack för svar! Jag rengör med duoxo pyo pads som vet rekommenderade fram till besöket på nya kliniken. Ville mest kolla om någon har det erfarenheten med dessa bakterier. Han har såret på höger tass och atros på vänster fram. Orolig att såret behöver ha dräneringslang några dagar. Då blir det nog problem för honom att gå....han ska gärna inte hoppa på 3 ben med atrosen. Golden retriever och vi bor i trapphus utan hiss. Ingen bärhjälp har jag heller. Men jag väntar tills jag får komma in till vet och hoppas på det bästa :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 132
Hundhälsa Vad gör man i sån här situation?? Lång historia bakom som blir för lång att dra här. Så ställer frågan först. Skulle ni avliva en 8-...
2
Svar
36
· Visningar
3 554
Senast: Tina86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp