Nån som har varit med om nån olycka med sukly?

Jag har faktiskt trillat ur sulkyn ett par ggr och blivit ursparkad ur sulkyn också för den delen under min ponnytravkarriär. Och ett par hästar har stegrat sig och vält för mig i sulky/ speedcart också för den delen.

Men det får man kanske räkna med när man har 26 år i sulkyn bakom sig???

De senaste fadäserna var när min fyraåring var två, då hon lyckades trilla över ett dike hemma och skena vilse. Tre månader senare blev hon rädd på banan och skenade och slog bakut. Tyvärr hade jag spänt slaggjorden "som alla andra" vilket gjorde att hon ändå fick benet över skakeln och välte ur mig. Tur i oturen att det var en speed-cart med träskalmar så att hon kom loss från vagnen...

Hästen drog den "logiska" slutsatsen av dessa olyckor, att när kusken går ur vagnen blir det farligt... :crazy: Men även hon artar sig bra, även om hon får ha slaggjorden på sig vid tävling än så länge...
/// Ghost
 
Våra hästar har sulor och känner inte av det hårda så mycket!! =) Dessutom har vi ganska hårda vägar ändå! Det brukar inte vara så mycket problem med hårdheten, men om nån blir ömfotad så blir det mycket skritt. Låter jag dem stå så kan det bli härliga åkturer sen..=)
 
Nope, de gnällde över att jag blockerade vägen och skulle flytta på oss. Då blev tjejen som lett Mulle vansinnig och talade om för dem att de måtte vara blinda som inte sett att det skett en olycka. Är de helt väck eller? Då var vi otrevliga osh skulle flytta på oss ändå...
 
Hm... Första dan på första jobbet... Skulle köra fort första svängen. Får stallet visserligen bland de snällaste, men pigg... Har inte riktigt fattat hur de brukar göra innan de kör ut, utan går ut med hästen för att hoppa på utan för vilket inte var som vanligt för hos dem satt man i vagnen innan man körde ut... Varpå hästen travare iväg med mig springade efter hängande i tömmarna... Hon stanna strax och fundera vad sjutton jag höll på med...
Sen har jag även lyckats volta över en snövall... En tvååring som blev rädd precis när vi körde ur stallet och skenar över parkeringen, jag får syn på en stor snövall och tänker, typ vägg hon borde stanna, hon tänker ett jättegärde och ökar farten... Men som tur var klarade vi oss med enbart chockskador...;)
Sen har jag haft en egen tossing som inte gillade det där med att bli på selad så varje gång var ett äventyr... Än så länge har jag överlevt men man vet ju aldrig... Det är levande varesler och stora och starka...
 
I första olyckan fick jag en lättare hjärnskakning trots hjälm. Märren fick inte en skråma.

På Solvalla fick jag blåmärken överallt och ett knä halft ur led men hästen klarade sig.
Dessa två incidenter är det enda jag råkat ut för under 15 år i travet så det är inte så farligt. Det är bara att klättra upp i jollen och köra igen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 235
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 996
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp