nån som kan ge mig tips

cowgirl81

Trådstartare
har börjat rida unghästen lite smått (islandshäst 4,5 år) om nån är med när vi rider är han jättesnäll går framåt och allt sånt, men så fort vi är för oss själva strular han bara, han går runt, bockar, står still, eller backar, har ej paddock eller nått, ingen kärra så ja kan köra till nån tränare heller, å den närmaste finns i uddevalla tror jag, blir för långt att åka, så nån snäll bukare som kan ge mig tips och övningar,
 
Sv: nån som kan ge mig tips

Rid så ofta du kan tillsammans med någon. Då kan du skolrida riktigt, så att han kanske lyssnar på dig mer när du är själv. Du kan prova att göra ganska mycket horsemanship. Min häst blir alltid lydigare, när man är på ryggen, om man har gjort horsemanship dagen innan.:banana:
 
Sv: nån som kan ge mig tips

Rid hemåt? Gå en bit o sen så rider du hem. Det funkade jättebra på min ponny. Har läst i en bok att hästen är villigare att lära sej mer när det bär av hemåt än bort från hemmet. Kanske har att göra med tryggheten? Men därmed inte sagt att det ska gå i 190.
 
Sv: nån som kan ge mig tips

Rid hemåt? Gå en bit o sen så rider du hem. Det funkade jättebra på min ponny. Har läst i en bok att hästen är villigare att lära sej mer när det bär av hemåt än bort från hemmet. Kanske har att göra med tryggheten? Men därmed inte sagt att det ska gå i 190.
haha ja de där med att inte gå i 190 funkar nog inte så bra, och han bockar lika glatt, känner ej nån här som vill hänga med ut, är ensam hästtjej i stallet, :(
 
Sv: nån som kan ge mig tips

Rid så ofta du kan tillsammans med någon. Då kan du skolrida riktigt, så att han kanske lyssnar på dig mer när du är själv. Du kan prova att göra ganska mycket horsemanship. Min häst blir alltid lydigare, när man är på ryggen, om man har gjort horsemanship dagen innan.:banana:
jo försöker mycket med nh han vet ju var han ska gå och vart han inte får gå när vi är ute, han vet att jag är ledarn men inte på ryggen ska försöka få nån som kan komma ut och prova han se vad de tycker,
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 107
Senast: JohannaB
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 433
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 878
Senast: Sel
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp