Nån som lyckats avsluta Adobe-"prenumeration"?

Otherside

Trådstartare
Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde programmet. Av misstag köpte hon Team-versionen och betalar drygt 350:- i månaden under ett år.

Nu vill hon avsluta det hela (det var ett helt tokigt felköp från början) men där finns INGEN "knapp" eller kontakt eller liknande för att avsluta det hela när året gått ut. Sedan fortsätter det hela automatiskt med ett nytt år. Det nya året inleds den 3 april och innan dess måste hon ha avslutat avtalet men det finns ingenstans något om hur hon ska göra.

Vi har googlat och det tycks vara ett problem för många när man köpt program från Adobe, att det är stört när omöjligt att avsluta tjänsten sedan man väl köpt den. Månadskostnaden dras nu automatiskt från hennes kontokort. Vi funderar på att klippa kortet och beställa ett nytt innan den 3 april och på så sätt stoppa transaktionerna. Om det inte finns något annat sätt. Vad kan hända då?

Nån här som lyckats avsluta ett köp från Adobe sedan året gått ut, utan att ett nytt år automatiskt påbörjas?

Skitbeteende från ett jätteföretag.....
 
Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde programmet. Av misstag köpte hon Team-versionen och betalar drygt 350:- i månaden under ett år.

Nu vill hon avsluta det hela (det var ett helt tokigt felköp från början) men där finns INGEN "knapp" eller kontakt eller liknande för att avsluta det hela när året gått ut. Sedan fortsätter det hela automatiskt med ett nytt år. Det nya året inleds den 3 april och innan dess måste hon ha avslutat avtalet men det finns ingenstans något om hur hon ska göra.

Vi har googlat och det tycks vara ett problem för många när man köpt program från Adobe, att det är stört när omöjligt att avsluta tjänsten sedan man väl köpt den. Månadskostnaden dras nu automatiskt från hennes kontokort. Vi funderar på att klippa kortet och beställa ett nytt innan den 3 april och på så sätt stoppa transaktionerna. Om det inte finns något annat sätt. Vad kan hända då?

Nån här som lyckats avsluta ett köp från Adobe sedan året gått ut, utan att ett nytt år automatiskt påbörjas?

Skitbeteende från ett jätteföretag.....

Ja, skitbeteende.

Ja, jag lyckades med det när jag hade prenumeration privat för några år sedan. Jag minns att det var hemskt klurigt vart man skulle klicka men jag minns att jag lyckades göra det tillslut. Tyvärr minns jag inte hur jag gjorde.
 
Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde programmet. Av misstag köpte hon Team-versionen och betalar drygt 350:- i månaden under ett år.

Nu vill hon avsluta det hela (det var ett helt tokigt felköp från början) men där finns INGEN "knapp" eller kontakt eller liknande för att avsluta det hela när året gått ut. Sedan fortsätter det hela automatiskt med ett nytt år. Det nya året inleds den 3 april och innan dess måste hon ha avslutat avtalet men det finns ingenstans något om hur hon ska göra.

Vi har googlat och det tycks vara ett problem för många när man köpt program från Adobe, att det är stört när omöjligt att avsluta tjänsten sedan man väl köpt den. Månadskostnaden dras nu automatiskt från hennes kontokort. Vi funderar på att klippa kortet och beställa ett nytt innan den 3 april och på så sätt stoppa transaktionerna. Om det inte finns något annat sätt. Vad kan hända då?

Nån här som lyckats avsluta ett köp från Adobe sedan året gått ut, utan att ett nytt år automatiskt påbörjas?

Skitbeteende från ett jätteföretag.....
Sluta betala bara.
 
Screenshot_20240212_135356_Chrome.jpg
 
Jag har sagt upp Adobe InDesign, Photoshop, osv flera gånger (när jag inte längre har haft användning för dem). Det har aldrig varit något problem alls. Jag tycker rent utav att sidan där man är inloggad är väldigt lätt att hantera. Det är där jag har startat upp och avslutat prenumerationer ett antal gånger. Varje gång har jag fått ett mejl där slutdatum har stått väldigt tydligt.
 
Om man loggar in på sin bank så kan man dra tillbaka sitt autogirogodkännande. Det gjorde jag när facket vägrade avsluta mitt medlemskap utan att skriftlig kopia hade skickats in med snigelpost.
Fast det är ju inte ett autogiro utan automatiska dragningar från ett kreditkort.
 
Om man loggar in på sin bank så kan man dra tillbaka sitt autogirogodkännande. Det gjorde jag när facket vägrade avsluta mitt medlemskap utan att skriftlig kopia hade skickats in med snigelpost.
Nu är det som sagt Adobe USA som hon betalar till så det rör sig inte om autogiro utan automatisk betalning via kreditkort. I värsta fall tänker vi dels spärra kortet för utlandsbetalningar tills vidare, dels avsluta kortet helt och skaffa ett nytt.

Men nu låter det ju som om vi ändå kan hitta ett sätt att avsluta det hela innan nästa års avtal automatiskt startar den 3 april.
 
Nu är det som sagt Adobe USA som hon betalar till så det rör sig inte om autogiro utan automatisk betalning via kreditkort. I värsta fall tänker vi dels spärra kortet för utlandsbetalningar tills vidare, dels avsluta kortet helt och skaffa ett nytt.

Men nu låter det ju som om vi ändå kan hitta ett sätt att avsluta det hela innan nästa års avtal automatiskt startar den 3 april.
Jag kollade lite snabbt och åtminstone på swedbank kan man spärra kortet tillfälligt, tex när man vet att betalning är på G. Då blir det ju automatiskt uppsagt tänker jag. Sedan kan man lika enkelt öppna kortet igen. Även internetbetlaningar kan man spärra det för. Himla smidigt ändå.
 
Jag har loggat in på mitt konto och kollat hur det ser ut. Det bör vara "Planer och betalning" och sedan "Prenumerationsplaner" som man går in på när man ändrar sina prenumerationer hos Adobe. Jag har som sagt ALDRIG känt att Adobe skulle vara något slags blufföretag utan det har alltid funkat prickfritt för mig att avsluta prenumerationer.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 955
Senast: Dimmoln
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: svea
·
Hästmänniskan Har ena hästen försäkrad i ett bolag,och det har tamefan varit krångel sen jag köpte honnom juni 2006,och jag tog över försäkringen...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: chrysler
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 590
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp