Nån som ska importera

L

lilla_my

Tjo.
Helt ny här på buke så lägger säkert denna tråd helt fel ;)
Det är så att jag letat häst här hemma i Sverige en tid nu och inte hittat någon som det klickat med. Så jag funderar på att åka utomlands. Finns det någon som har liknande planer eller har gort samma sak???
Jag letar efter en trygg hobbyhäst och inte en tävlingsmaskin:laugh: MEN de är så dyra här(tycker jag). Vore kul o höra om era erfarenheter eller om ni oxå funderar på att köpa häst från polen,danmark osv...
:bump:
 
Sv: Nån som ska importera

Jag har ju en viss vana från import av islänningar, och det jag vill säga till dig är. Du letar efter en trygg hobby häst, den kan säkert finnas även utomlands. MEN många gånger så blir hästarna väldigt förändrade efter en import, det är en väldigt stor omställning för en häst att flytta och ännu större att byta land.

Miljön är annorlunda, ofta skiljer sig foder åt, språket vi talar är inte det samma som de är vana vid osv. Det är inte alls ovanligt att den trygga häst man provade inte alls är så trygg när den landat på ny mark.

Mitt råd till dig är alltså att med tanke på vad du söker så bör du kunna finna det här hemma i Svedala med mindre risker än vad en import kan generera till.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 125
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 396
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp