Nån som testat kolsyra vin i sodastreamer?

Monkie

Trådstartare
Har googlat och hittat olika svar. Nån skrev att det såklart kommer faila, och kan explodera :nailbiting: och på något ställe stod det att det bar är at köra, men att ta det försiktigt.

Har en flaska rött och en flaska vitt och vill helst inte testa utan att höra någon som testat först. Gästerna kommer om en timme! :laugh:
 
Har googlat och hittat olika svar. Nån skrev att det såklart kommer faila, och kan explodera :nailbiting: och på något ställe stod det att det bar är at köra, men att ta det försiktigt.

Har en flaska rött och en flaska vitt och vill helst inte testa utan att höra någon som testat först. Gästerna kommer om en timme! :laugh:
Jag kan inte riktigt komma på varför det skulle explodera, däremot undrar jag verkligen om det blir gott :confused:?? Men, nej, jag har inte testat så det kanske är en "hit"......
 
Har googlat och hittat olika svar. Nån skrev att det såklart kommer faila, och kan explodera :nailbiting: och på något ställe stod det att det bar är at köra, men att ta det försiktigt.

Har en flaska rött och en flaska vitt och vill helst inte testa utan att höra någon som testat först. Gästerna kommer om en timme! :laugh:
Jag vet iaf att om man häller i saft eller smak i vattnet innan man kolsyrar vatten så sprutar det över hela köket.
Dottern testade
 
Har googlat och hittat olika svar. Nån skrev att det såklart kommer faila, och kan explodera :nailbiting: och på något ställe stod det att det bar är at köra, men att ta det försiktigt.

Har en flaska rött och en flaska vitt och vill helst inte testa utan att höra någon som testat först. Gästerna kommer om en timme! :laugh:
Testa nån gång när du hinner reparera skadan (dvs både inhandla nytt vin och städa) ifall det går illa. De flesta sodastreams varnar väl för att köra annat än vatten och jag har vänner som testat med både saft och vin med mindre bra resultat (nej det exploderar inte, men det sprutar...). Personligen skulle jag inte testa, utan köpa mousserande istället, men jag är inget större fan av hemmaexperiment eller att städa, så. ;)
 
För sent för TS - men ändå.
Jag måste erkänna att det låter udda - även den enklaste prosecco får sina bubblor genom jäsning, men hittade det här tipset när jag googlade:
https://mittkok.expressen.se/artikel/gor-ditt-eget-mousserande-vin/
att först jämföra det med att man inte hunnit köpa champagne och i nästa rad skriva att man kan göra odrickbart vin bra genom att tillsätta kolsyra gör mig aningen skeptisk ...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp