Nån som testat kolsyra vin i sodastreamer?

Min kusins nuvarande man med rugbylag testade att kolsyra allt de kom över under en legendarisk fest hos hans föräldrar. Städningen hade tydligen varit rätt legendarisk också samt att vodka går det absolut inte att få bubblor i.

Dvs följ bubbelmaskinens anvisningar. Experimentera inte.
 
Alltså det kan aldrig bli gott.

Nej håller med. Finns inget gott mousserande som görs genom att kolsyra tillsätts, det är bara riktigt billigt skit som görs på det sättet. Som annan redan nämnt, inte ens prosecco som knappast räknas som fint eller särskilt gott, görs genom tillsättning av kolsyra till vin.

Köp en flaska bubbligt mineralvatten och blanda en del med vinet istället, då blir det åtminstone en lättdrucken sommardryck (weinschorle).
 
Jag har testat att kolsyra vitt vin, det blev odrickbart men inga problem med själva processen. Tycker även att saft gjord på kolsyrat vatten smakar illa.
Låter helt klart mer logiskt att drickbart vin blir odrickbart när man kolsyrar det än tvärt om som i min länk (odrickbart vin blir drickbart när man bubblar).
 
Var det inte något brittiskt tv-program som gick runt på stan och testade om folk kände skillnad på champagne och sodastreamad blue nun? Jag hade lätt testat med ett sånt riktigt sött vin, fast typ ute eller i badrummet och inte så mycket åt gången, det kan väl inte smaka värre än typ asti som massa folk gillar?
 
Har googlat och hittat olika svar. Nån skrev att det såklart kommer faila, och kan explodera :nailbiting: och på något ställe stod det att det bar är at köra, men att ta det försiktigt.

Har en flaska rött och en flaska vitt och vill helst inte testa utan att höra någon som testat först. Gästerna kommer om en timme! :laugh:

Rött vin blir jätteskummigt och inte gott (mvh inte jag som testat men fd sambon gjorde det 🙄).
 
Lite OT, ursäkta. Jag fick en flaska jättegod hemkokt flädersaft förra veckan. Den stod tyvärr framme några dagar och nu smakar den konstigt och är definitivt mousserande. Vågar man köra bil efter ett glas?
 
Lite OT, ursäkta. Jag fick en flaska jättegod hemkokt flädersaft förra veckan. Den stod tyvärr framme några dagar och nu smakar den konstigt och är definitivt mousserande. Vågar man köra bil efter ett glas?
Jag hade inte chansat.den har ju i alla fall börjat jäsa. Kanske har väldigt låg halt så teoretiskt sett kanske ett litet glas är okej men jag rekommenderar och gör aldrig några gissningar på sådant.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp