Nån vinter vante som håller kylan bra?

L

linabergmer

Nån som har köpt någon vante till vintern som håller kylan bra? O vilket pris?
 
Jag har CRW vinterhandskar från Hööks. De finns med 3 eller 5 fingrar, varma och gosiga!
 
Jag har funderat på dom, men visste inte om dom hålller kylan...
 
Jag fryser sällan om händerna så jag har fleecehandskar från Granngården. Är det kallt och blött har jag ett par termohandskar som är tål väta.. har ingen aning om märket dessvärre... :crazy:
 
skinnvantar med fårskinn i fodret...ingen blåst och ingen kyla kommer in :smirk: finns ju även i tunare variant så du kan rida med dom
 
Köp några vantar med gore-tex i. Superbra! Kolla i sportaffärer. Såg några på rea för ett tag sedan: 199 kr. I vanliga fall kostar de nog dubbelt så mycket.
 
Jag har trefingersmodellen och den är underbar :bow: I stort sett vattentäta så de är räddare i nöden när man slaskar med vattenhinkar under vinterhalvåret! :bump:

Fast ridkomforten är kanske inte såååå imponerande men man är varm iaf...
 
Jag har köpt ett par Roeckel som är vinterfodrade :love: Än så länge har jag inte frusit om fingrarna och jag brukar vara jättefrusen!
 
Jag har ett par skinnhandskar (CRW) från hööks, 229:- och håller värmen jättebra! Har även ullvantarna som finns där, men vinden blåser rakt igenom dom om man galopperar.

MVH/ Zanna :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Frusna fötter och tår i kylan? Det finns flera sätt för ryttaren att hålla sig varm under vinterns ridturer. Charlotte Pettersson tipsar...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Köpte en ruffwear swamp cooler men tycker den kyler/håller kylan lika bra som vilken handduk som helst. I produktinformationen står det...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Finns det några ridstrumpor som håller? De jag brukar köpa går sönder efter ett halvår. Har köpt på GG och Hööks. Equipage tror jag det...
2
Svar
25
· Visningar
1 412
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Planen är att Harry ska bli en stallhund så nu behöver vi förbereda oss för vintern 🥶 Han klarade förra vintern bra, hade bara ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 393
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp