När är man tillsammans?

Smurfoff

Trådstartare
Har pratat med en kille från tinder sen i början av juni. Sen träffades vi i början av augusti och har umgåtts nästan dagligen sedan dess. Blev lite mycket ett tag då han i princip bodde hos mig under veckodagarna då han letade lägenhet i Malmö. Jag lyckades dock fixa lägenhet till honom i Malmö och han flyttade i helgen. Nu känns de så tomt och jag känner att det är skönt att sakna honom då det blev lite för intensivt ett tag. Jag känner att mina känslor börjar växa för honom. Som några säkert läst i dejtingtrådan att jag hade lite problem i början med honom då jag störde mig på en hel del saker men han har faktist börjar visa mig mer av sig själv nu som jag börjar gilla. Tänkte ta med honom till min bror och hans fru på middag på torsdag, är detta för tidigt?

Jag har dåliga erfarenheter av förhållande och jag känner att jag hela tiden tänker på att jag är rädd för att få känslor, för jag är rädd för att bli sårad. Sen vet jag inte heller om jag är kär i kärleken eller i honom. Det är jättesnurrigt i mitt huvud just nu.

Han har i alla fall sagt att han inte träffar andra och att han tycker om mig. Men när vet man att när man är tillsammans? HAHA ska man bara fråga liksom..
 
Har pratat med en kille från tinder sen i början av juni. Sen träffades vi i början av augusti och har umgåtts nästan dagligen sedan dess. Blev lite mycket ett tag då han i princip bodde hos mig under veckodagarna då han letade lägenhet i Malmö. Jag lyckades dock fixa lägenhet till honom i Malmö och han flyttade i helgen. Nu känns de så tomt och jag känner att det är skönt att sakna honom då det blev lite för intensivt ett tag. Jag känner att mina känslor börjar växa för honom. Som några säkert läst i dejtingtrådan att jag hade lite problem i början med honom då jag störde mig på en hel del saker men han har faktist börjar visa mig mer av sig själv nu som jag börjar gilla. Tänkte ta med honom till min bror och hans fru på middag på torsdag, är detta för tidigt?

Jag har dåliga erfarenheter av förhållande och jag känner att jag hela tiden tänker på att jag är rädd för att få känslor, för jag är rädd för att bli sårad. Sen vet jag inte heller om jag är kär i kärleken eller i honom. Det är jättesnurrigt i mitt huvud just nu.

Han har i alla fall sagt att han inte träffar andra och att han tycker om mig. Men när vet man att när man är tillsammans? HAHA ska man bara fråga liksom..

Jag har frågat.
Det är väl upp till var och en när tiden är rätt tänker jag.

Dejtar en kille nu sen ca 1 år tillbaka. Och vi är inte ihop ännu.
 
För att svara på frågan: Ja, man måste fråga. Man behöver också specificera vad det ska innebära att vara tillsammans, vilka förväntningar man kan ha på varandra och så vidare.

Baserat på dina tidigare inlägg tycker jag att det låter som om du förtjänar någon mycket bättre.
 
Ja, fråga!


Jag är (var?) en sån som kan bli blixtförälskad och vilja leva resten av mitt liv ihop med någon som jag träffat väldigt kort. Såååå många ggr jag har blivit bränd alltså. Totalt brutit ihop och tänkt fan igen alltså och alltid skyllt mig själv att jag låter mig svepas med så snabbt.

MEN! Man repar sig :)
Man bryter ihop och går vidare!

Jag har senste åren innan jag träffade min nuvarande (första) sambo varit av åsikten/känslan att det är bättre att vara sig själv från början och om den andre parten blir rädd, ja då var det nog inte meningen / skulle hålla i längden ändå?

Skippa att spela spel med andra. Jag kunde gå nuts med att skicka 10 sms innan jag fick nåt svar. Och sen skicka jag 10 till... vet inte hur många snubbar jag har "skrämt bort" genom att vara för på/gå för fort fram.

Tills en dag när jag träffade min nuvarande. Han är nämligen likadan och vill saker fort. Eller som vi gör nu, skyndar långsamt!

Så, låt dig svepas med! Fråga de där obehagliga frågorna rätt ut. Det kanske går käpprätt åt pipan men det kanske är det bästa som någonsin hänt med?

Lycka till :heart
 
Tack jag har alltid i baktanken att de skiter sig om jag öppnar mig för mycket men denna killen tycker verkligen om mig, och tycker jag ska sluta nojja över allt. Han har bara haft långa förhållande jag har varit singel i 4 år och bara haft förhållande på några månader. Antingen blir jag för jobbig och skrämmer bort de, eller så tröttnar jag snabbt. Jag kan inte umgås med någon 24/7 då försvinner mina känslor utan de måste hela tiden vara spännande och nytt.
 
För att svara på frågan: Ja, man måste fråga. Man behöver också specificera vad det ska innebära att vara tillsammans, vilka förväntningar man kan ha på varandra och så vidare.

Baserat på dina tidigare inlägg tycker jag att det låter som om du förtjänar någon mycket bättre.

Ja i början tyckte jag inte han lyfte ett finger för att visa och var ganska "tråkig". Men efter att jag sa ifrån, att jag inte ville ha de så, att jag inte alltid vill vara den som tar intiativ och städar/lagar mat så har han faktist ändrat på sig, och han har blivit mycket bättre sen han flytta till sitt eget, måste varit påfrästande att få bo hos någon annan och pendla 2 timmar /dag.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 049
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 360
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 686
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 610
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp