När försäkringsbolaget gör fel (och det gynnar ägarna)...

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi var stammisar hos veterinären en helg härom månaden, och skickade naturligtvis in till försäkringsbolaget så att vi skulle få tillbaka det mesta vi betalade för. Vid ett tillfälle betalade vi en "consultation fee" à 2000 kr hos veterinären, och veterinären stod sedan för kostnaden för resten av behandlingen (ca 6000 kr) vilket de i sin tur krävde tillbaka från vårt försäkringsbolag.

Nu har försäkringsbolaget betalat oss pengarna som veterinären ligger ute med, och vi har alltså fått tillbaka totalt 8000 kr när vi egentligen bara ligger ute med runt 2000. Vi har pratat med veterinären och kollat om de saknar några pengar, men vårt "konto" står som nollat hos dem. Det verkar alltså som att försäkringsbolaget har betalat både oss och veterinären den här summan.

Hur hade ni gjort? Hade ni uppmärksammat försäkringsbolaget på deras misstag? Mitt samvete säger att vi naturligtvis ska göra det, men en annan del av mig tycker ganska illa om vårt försäkringsbolag och hur de krånglar ibland och känner därför lite "skyll er själva"... :angel:
 
Nästan samma sak har hänt oss fast försäkringsbolaget menade att de betalat ut till kliniken trots att vi inte hade direktreglerat och aldrig hade bett om någon direktreglering. Det var mycket tjafs både med försäkringsbolaget och kliniken innan det blev rätt. Misstag händer helt enkelt åt alla håll.

Jag hade av solidaritet med övriga försäkringstagare uppmärksammat försäkringsbolaget på deras miss.
 
Bortsett från rätt och riktigt hade jag haft ångest för att bli upptäckt. Jag är övertygad om att minsta felsteg syns på mig och att jag ska bli offentligt kölhalad för försäkringsbedrägeri. Jag är neurotisk.
 
Hade sagt till. Annars varit rädd att handla upp dom och så kommer försäkringsbolaget ett år senare och kräver tillbaka pengarna.
 
Ja alltså det tog typ 24 timmar och sedan hade jag så dåligt samvete att jag ringde upp försäkringsbolaget och berättade vad som hänt, så nu har pengarna skickats över till rätt mottagare! Ska definitivt inte satsa på en karriär som kriminell, det är jag bevisligen alldeles för neurotisk för :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 583
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Ja jag tror jag skrev någon stans här när vi va till tandläkare med Basse för kanske 6 veckor sedan, anledningen var att Basse då hade...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Is
·
Äldre visste inte riktigt vart denna tråd skulle ligga så snäll moderator får gärna flytta den om det behövs :) som rubriken lyder, finns...
Svar
19
· Visningar
2 456
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp