Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
har du sköthäst då eller? jag har inget alls för tillfället. red lite lektioner i höstas. när jag är hemma rider jag då o då min gamla medryttarhäst, men det känns liksom inte speciellt angeläget längre. har ridit i ca 12 år men fick en jätteknäck i vintras och sen dess har ridningen bara känts onödig. känns tomt o konstigt, det var liksom det jag höll på med.är fortfarande rätt kul att hjälpa nybörjare och så, men jag kommer inte på något skäl alls att rida jaja nu fick jag gnällt av mig i alla fall. intresset kanske kommer tillbaka lagom till 40-årskrisen eller så (jag är 20)
Prova att vara ifrån hästarna helt och hållet ett tag, inte åka till stallet alls. Det funkade för mej, efter en och en halv månad utan hästar så började min hästabstinens.
själva hästen brukar det vara lugnt med, så länge jag slipper rida. Ridningen har jag varit väldigt trött på många gånger... Det är underbart när man lyckas få någon annan (som är duktig) att rida henne.
Det är ju inte direkt att de slåss om min häst... finns ju en anledning till att jag själv inte alltid tycker det är kul att rida.
jag kan få inspiration av att åka och titta på träningar eller tävlingar,kolla på nåt hästprogram (som det så sällan är) Kan även få lite insperation av att läsa hästtidningar eller av att köpa nått nytt till hästen,typ schabrak.
Du kanske inte känner att du utvecklas i din ridning? Prova nått nytt! Gå en kurs, nått helt annat än vad du brukar göra, frihetsdressyr, trickträning, hoppning, vad som helst. Hoppas längtan efter att rida kommer tillbaka snart!
Jag köpte egen häst när jag tröttnade på att rida på andras. Motivationen var på topp ända tills han blev skadad... Nu är jag ingen egen häst längre, utan var delfodervärdåt en. Den hästen har jag precis sagt upp eftersom jag för hundrade gången insett att det inte ger mig något att rida på någon annans häst... Så vad gör jag nu...? Ingen aning... Tränar på gymmet som sjutton tills hästabstinensen infinner sig. Då gör jag väl ett nytt ryck och kommer till samma insikt, skulle jag tro...
Jag måste nästan åka upp varje dag till stallet, ibland är det motingt ibörjan men när jag väl kommer dit så går det bra. Då släper motighet och det blir roligt. Men det är inte alltid jag har lust att rida.
Men då brukar jag köra NH eller ge hästen en ledig dag. För det är inget roligt att rida för att man måste. Utan det ska vara roligt.
Lycka till med motivationen, den kommer säkert tillbaks........
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...
Hundavel & Ras Sett på blocket.
Varför köper man en blandras som nästan är renrasig?
Jag förstår fenomenet att köpa en blandras men när det är som i...