När torka solrosfrö ?

Bexzor

Trådstartare
Jag hittade dvärgsolrosor på LIDL i våras som jag planterade. De blev jättefina, trots att solrosor inte är min typ av blomma. Snåljåpen i mig vill givetvis spara fröer tills nästa år.

Blommorna har vissnat sedan länge, och är halvt fröfulla. Men när ska blommorna kapas och läggas på tork? När vet man om fröerna är klara för att torkas ?
 
Jag hittade dvärgsolrosor på LIDL i våras som jag planterade. De blev jättefina, trots att solrosor inte är min typ av blomma. Snåljåpen i mig vill givetvis spara fröer tills nästa år.

Blommorna har vissnat sedan länge, och är halvt fröfulla. Men när ska blommorna kapas och läggas på tork? När vet man om fröerna är klara för att torkas ?
Pilla lite på blomman, släpper fröet är det färdigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 951
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 729
Senast: Pudlan
·
Relationer Efter att jag läste den andra tvättstugetråden så började jag fundera på vad som är förväntat i en tvättstuga- om man bortser från att...
Svar
19
· Visningar
1 134
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp