Nariaat 2:a i Derbyt!!!

B

BJÖRKIS

Tjoho vilken liten kämpe min älskade lilla arab är, ett löphuvud av stål är vad denna lilla fuxhingst har. Är väldigt nöjd med hans prestation i Söndags, vinnaren, Neiron, springer i en klass för sig och vi hade inte mycket att säga till om, Neiron är en väldigt bra häst och jag är glad för hans ägares skull. Nariaat är inte framavlad för galoppen men klarar sig finnemang ändå, det är tack vare träning och hans kloka huvud samt viljan att springa som tagit honom så långt. Älskar min lilla häst och jag är så lycklig!!! :banana:
Zisor Zaid gjorde ett godkänt lopp, har bara haft hästen i 4 veckor och vi har precis börjat lära känna varandra, distansen va för lång (2000 meter) så nästa gång går vi ner till 1600, han är väldigt startsnabb och jag tror jag kan förbättra hans tidigare resultatrad, han slutade 7:a i loppet efter att han anfört hela vägen fram till upploppet, en bra insats av Zisor.
Dock har jag bekymmer med att få upp honom i vikt, han är alldeles för tunn och omusklad för att jag ska vara nöjd, han har gått upp 5 kg på 4 veckor så med tiden kommer väl även han att se ok ut.
Men jag gillar utmaningar, så även denna mysiga pålle ska jag få bukt på, min Zorro :love:
 
Sv: Nariaat 2:a i Derbyt!!!

Grattis, vad roligt.

Såg bilder på Nariaat, han är så vacker
 
Sv: Nariaat 2:a i Derbyt!!!

:bow: :bow: :bow: , tack tack, jo han är fin min lilla Nariaat, det är något alldeles speciellt med denna häst, han har en karisma utöver det vanliga, i mina ögon är han världens snällaste häst, väluppfostrad och charmig som få. En som honom får man bara en gång i livet, dock har jag en ny arabbaby på väg, hämtas 1:a September, och denna bebis ska bli min nästa idol, alltid mycket roligare att ha dem som föl och fostra själv... :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund ... på sin/sina hundar? Nu ska jag berätta om mina vovvar: Zorro är springer spaniel o 8 år. Han kom som (icke problemhund utan p...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 414
Senast: JennyF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp