P

popplisa

Eg. borde jag veta det här men blir lite fundersam...å dessutom ligger TR i stallet...
Jag undrar om man ska starta Nat. La måste man ha kvalat då? Måste man visa upp vart/när man har kvalat? ska mna ta med en resultat lista eller?
 
Nej inte för häst (tror jag) Nat LA:5 och Reg St:George är det man får starta som högst utan att kvala.


Obs!! Tror jag!
 
Nops för att starta Nat LA så måste du haft 62% i reg. LA.
 
Jaså...
Då får man alltså som mest starta en Regional LA (oavsett vilken?) på häst och sen måste man "kvala" uppåt.

Hur är det med t.ex. reg St:George då?
 
Jag vet inte hur det är med St:G, men LA och MsvB måste kvalas för att ridas Nat, så jag har svårt att tro att det är någon skillnad på Msv A och St.G, det finns klasserna finns ju även på Regionaltävlingar, men som sagt jag är inte säker på dem (men det kommer säkert någon annan kunna svara på snart.. ;))
 
Ja. för att får starta LA på nationell tävling på häst måste du ha fått ihop minst 62% i LA eller högre på regional tävling. Dett amåste du ha gjort samma eller föregående år. Kvalificeringen ska anges vid anmälan (jag antar att du på anmälan talar om när, var och i vilken klass du fått dina 62%, ev kanske du måste skicka med kopia på protokollet, det står inte i TR, bara att kvalificeringen ska anges vid anmälan).
 
regional får du starta alla klasser utan att kvala (dvs högst MsvA/S:t George som är den högsta som får finnas på regional)
Nationell måste du kvala till alla klasser (LC och LB står det visserligen inget om i TR, så de bör man få starta utan att kvala, men en nationell har väl knappast de klasserna)
 
Är det så att man måste ha 62% i LA5 regionalt om man skall starta LA5 nationellt, eller räcker det med att man haft 62% i en regional LA1-LA4??? I TR står det bara "för att få starta LA klasser skall ekipaget ha uppnått minst 62% som slutresultat i LA eller högre klass på regional tävling".
 
Det står bara LA så då tolkar jag de som i LA klass och inte LA program.
 
Okej tack! :bow:


Hur är det med kvalprocenten? Är den lika för alla klasser eller är det olika för olika klasser? Måste man hela tiden kvala uppåt klass för klass? Alltså typ LA:1 sen LA:2 o.s.v
Eller kan man kvala LA (någon klass) och sen MSV B o.s.v?


Har absolut ingen koll på detta, men det är intressant att lära sig hur det funkar om man nu någon gång ska ge sig på det.
 
Samma för alla klasser dvs 62%. Spelar ingen roll vilken LA eller vilken MSV du har kvalat i, har du ridit MSV B på regional tävling med 62% får du rida alla MSV B som är på nationell tävling.
 
Ja, men det var ju det jag menade. Om man gick efter klassen. Alltså man har starta en LA oavsett vilken med godkänd procent och sen får man starta vilken LA man vill på nationell nivå...


fio

Okej då kopplade jag det också! :bow:
 
Lite lustigt att 62% i LA1 regional på kortbana, skulle räcka som kval för att starta LA5 på nationell nivå. Det är ju väldigt stor skillnad på LA1 och LA5. Men iof., gränserna måste ju sättas någonstans.
 
Ingen aning. :o

Jag har ju ingen koll på det så det var därför jag frågade. :angel:

Och troligtvis krånglade till det hela en del för mig själv, som vanligt... :p
 
ja fast vad spelar det för roll egentligen :confused: Det är ju i första hand kvalen i MSV A och ST George som betyder något för det är ju endast i dom klasserna du kan kvala vidare uppåt.

Man kvalar ju inte vidare någonstans i en nationell LA.
 

Liknande trådar

Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 602
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 335
Senast: SiZo
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 091
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp