Nationaldagen - hur firar ni?

malumbub

Trådstartare
På torsdag är det dags! Svenska flaggans dag och svenska nationaldagen.
Hur firar ni? Mer än på midsommarafton? Har ni några roliga traditioner? Eller ska ni prova på något nytt i år? Grilla? Bada? Sjunga? Titta på firandet från Skansen?

Hur gör ni?
 
Jag har faktiskt aldrig firat nationaldag sedan jag gick ut mellanstadiet (då hissade vi flaggan),men nu när jag är påmind kanske jag sätter ut lilla midsommarflaggan i fönstret. För att fira det Sverige jag minns i alla fall. Det var trevligt!
 
På torsdag är det dags! Svenska flaggans dag och svenska nationaldagen.
Hur firar ni? Mer än på midsommarafton? Har ni några roliga traditioner? Eller ska ni prova på något nytt i år? Grilla? Bada? Sjunga? Titta på firandet från Skansen?

Hur gör ni?
Rida på morgonen jobba eftermiddag-kväll :p
Så inte så mycket firande alls.
När jag är ledig nationaldagen brukar jag försöka åka på Strömsholmsdagarna.
 
Nationaldagen har aldrig varit något jag firat. Inte heller "förr i tiden" när det var en helt vanlig dag (eller ja. Svenska flaggans dag, var det ju, men det var inte helgdag). Nu för tiden firar jag att min häst fyller år. Och att jag är ledig från jobbet, typ :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
I min stad slår de på stort med aktiviter hela dagen, drar en massa folk.
Själv ska jag rida en sväng på förmiddagen och sen åka och jobba 😁
 
Åker på tävling med husse och hundarna 😁 Och grilla med vänner på kvällen, men det var mer för att vi kunde den kvällen än för att fira nationaldagen 🇸🇪
 
Här i Aus blir det nog inte så mycket firande. Vanlig jobbdag...

Kommer ihåg att vi firade ju inte mer i Sverige heller, jag och vänner brukadegå ut och bli pissefulla dagen innan eftersom man var ledig och kunde vara redigt bakis dagen efter då.
Passar ju bra med lillördag i år haha
 
Har aldrig firat, är inte särskilt nationalistiskt lagd. I kommunen jag bor ordnas firande med artister och tivoli. Jag och mina kompisar brukar ta ett varv där och sen går vi och tar en öl någonstans. Artisterna är typ Svenne & Lotta och det är inte riktigt min melodi.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
627
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 748
Senast: Mineur
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp