Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Myrten

Trådstartare
Äntligen är det dags igen! I stora skaror beger sig människor till Gärdet för att ta del av en tradition som väckts till liv: galopptävlingar på Nationaldagen. Picknickkorgarna är packade, hattarna extremfixade, klackarna vässade (vilket kan vara sådär praktiskt i gräset) och champagnen flödar. Alla ser fram emot högkvalitativ sport – ett antal galopplöp för såväl engelska som arabiska fullblod. Topptrimmade galoppörer med ett muskelspel som blänker i solen. Flätade manar, jockeys i mer eller mindre kända ägardressar – ja, det är fest!

Men allt är inte som man vill att det ska vara. För någonstans smids planer. Ett gäng som inte viker för något, inte backar för de nedrigaste trick för att få sin vilja igenom har beslutat sig. I år är det deras tur!

Nu tror ni förstås att det handlar om doping och andra otrevligheter? Försök att lägga krokben för den mest betrodda hästen i det penningstinna arabloppet? Ta det lugnt! En sak ska man väl säga hedrar fuskar-gänget. De älskar hästar. De skulle aldrig, aldrig ta till fula knep när det gäller hästar. Nej, de vill se bästa hästen, tränaren och jockeyn vinna varje lopp. Men… när det gäller den verkliga tävlingen, då är det något helt annat. De tänker till varje pris vinna hattävlingen!

REGLER
Var snälla mot varandra!
LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder!
Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis Myrten röstar på Mammas för att…
BOPar är förbjudna
Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori.
Leken är slut när siste ulven är död eller när onda är fler än de goda.

Första DL: fredag 6 juni kl 22 (natt-DL på morgon/förmiddag 7 juni)

GODA ROLLER

Bookmakern (siarlärling) brinner för sporten! Hänger vid banan varje ledig stund och skriver ner allt. Smyger också runt och lyssnar, så varannan natt får hen reda på en spelares roll (start första natten). Meddelande om vem hen önskar sia skickas till LL före natt-DL och svaret kommer efter (gäller alla PM som skickas före natt-DL).

Storbonde – En av de största hästägarna, så hen får tre sior. PM skickas före natt-DL.

Tvillingar - Är två spelare som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra. Om någon av dem har dubbelnick? Ja, då är de trillingar.

Vittne - En gång per spel under en natt som spelaren väljer kan han bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten. Gör sitt val med PM till LL före natt-DL.

Välsignade byfånen – En lite udda person som hänger vid banan. Har speciella gåvor. överlever en ulvattack (d v s blir inte käkad) och får en sia. Meddelar LL om vem hen vill sia före aktuellt natt-DL.

Jultomten – vad gör hen här mitt i sommaren? Ok, tomten har visst åkt lite fel, men nu hänger hen vid banan och delar ut paket. Det finns massor av saker i tomtens säck. Hen kan dela ut paket före varje (dag)DL (obs!) och kan göra det hela leken, men bara en gång till varje spelare. I tomtens säck finns en sia, en extra röst, en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill), beskydd mot en ulvattack och ett tjuveri (mottagaren får stjäla från en annan spelare – om hen har en specialförmåga får mottagaren den istället). Tomten delar ut paketen i vilken ordning hen vill. Om de tar slut får hen nya av LL, men bara ett i taget (LL lottar). Och ja – om tomten har dubbelnick kan hen dela ut paket till sig själv, men bara en gång.

Ängel – kan varje natt skydda en spelare från en ulvattack. PM skickas före natt-DL.

De helt vanliga galoppentusiasterna i publiken (bybor) – har inga specialförmågor men kämpar med sina picnickorgar för den goda sidan.


ONDA ROLLER

Hattfuskarna (ulvarna) - Ja, ni vet vad som gäller. De försöker smälta in och så split och tvedräkt. Nattetid bangar de inte för det ultimata brottet – att förstöra någon annans hatt så att hen åker ut ur tävlingen!

Det svarta fåret – Eller ska jag kanske skriva the dark horse? Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna. Visas som god i sior. Och ja – om det är en spelare med dubbelnick finns det två svarta får i leken.

Deltagarlista kommer i nästa inlägg! Så det finns några minuter att vinka på om någon vill hänga på.
 
Deltagare

LL: Myrten

1. Bumpo
2. CaisaLundblad
3. Capricciosa
4. Cirkus
5. Con
6. Corpse_Bride
7. Dramatik
8. Glömmerallt
9. Hedinn
10. Habina
11. Jeffery
12. Kinder
13. Matmissbrukaren
14. Mumorsan
15. Niyama
16. OutOfService
17. Paddington
18. Peppar
19. Puff
20. SookieS
21. SvartaAnkan
22. Vira

Jag hoppas att jag kommit ihåg alla. Om ni ser att någon saknas från deltagarlistan, PM:a mig. Likaså om någon saknar sitt dubbelnick. Jag ska lotta rollerna nu och det lär ju ta ett tag. Det här är den största lek jag varit LL för + att jag aldrig haft dubbelnick, så jag hoppas att balansen blir bra.
 
Har hittat hit! Och konstaterar smått panikslaget att det bli gaaanska många deltgare att hålla reda på :nailbiting:.
 
Oj jäklar, 22 karaktärer! Kul men skitsvårt :p
Det skitsvåra blir ju att pricka in segraren Nationaldagsgaloppen. Och hur mycket pengar ska man spela.
Eller ska man bara gå omkring och mingla bland hästar och hästfolk med ett glas Durigutti i hand, och låta andra spela bort sin månadslön?
 
Det skitsvåra blir ju att pricka in segraren Nationaldagsgaloppen. Och hur mycket pengar ska man spela.
Eller ska man bara gå omkring och mingla bland hästar och hästfolk med ett glas Durigutti i hand, och låta andra spela bort sin månadslön?

Vad svaret blir på det beror nog på vilken roll du får ;)
 
Oj vad många deltagare! Skall bli spännande att vara med i en så stor lek, sedan är jag galopphästnörd, så jag älskar verkligen temat. :love:
 
Har också hittat hit.

Funderar lite på hur många dubbelnick det är. Hjärnan har badat i sirap ikväll...

Har jag räknat rätt om jag fick det till 6 dubbelnick?
 
LL har skrivit fel för hon är visst en dag före sin tid.

Korrekta DL är:

torsdag 5 juni kl 22 och natt-DL på morgonen/förmiddagen fredagen 6 juni.


Nu hoppas jag att alla har fått sina roller och att jag inte blandat ihop dubbelnicken!:crazy:

Jag tror LL har stulit OT-färgen också!
 
@Vira då är jag inte helt ute och cyklar då. Det är ju skönt. Hur fasen ska man få ordning på den här leken då?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 615
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 464
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 049
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp