NATO - ska vi gå med?

Ryssland lovade också att skydda Ukraina vid samma tillfälle.
Jag tycker att det är ett större problem att Ryssland just nu håller på att skydda Ukraina.
Det här var nog ditt märkligaste inlägg hittills. Snacka om att slå in öppna dörrar och samtidigt köra whataboutism. Jag personligen har, och det gäller även historiskt, större förväntningar på USA vad gäller hålla avtal än en extremt korrupt diktatur. Hardy en annan åsikt i den frågan?
 
Det här var nog ditt märkligaste inlägg hittills. Snacka om att slå in öppna dörrar och samtidigt köra whataboutism. Jag personligen har, och det gäller även historiskt, större förväntningar på USA vad gäller hålla avtal än en extremt korrupt diktatur. Hardy en annan åsikt i den frågan?
Ok.
Perspektiv, tack.


Det Ukraina genomlider just nu är ett större problem än dina förväntningar på USA.

Som då torde vara att USA just nu skulle vara inne i Ukraina och försvara dem för fulla muggar, om jag nu förstod dig rätt..?
 
Ok.
Perspektiv, tack.


Det Ukraina genomlider just nu är ett större problem än dina förväntningar på USA.

Som då torde vara att USA just nu skulle vara inne i Ukraina och försvara dem för fulla muggar, om jag nu förstod dig rätt..?
Du läste alltså inte kommentarerna i tweeten jag länkade? Blir svårt att diskutera om vi inte pratar om samma sak.
 
Du läste alltså inte kommentarerna i tweeten jag länkade? Blir svårt att diskutera om vi inte pratar om samma sak.
Ok.
Jag jobbar, står i en serverhall och installerar. Tittar i en lite för liten telefon under väntetid.

Nej, jag läser just nu väldigt få länkar.
Kanske på torsdag.

Så vänligen bortse från vår subdiskussion.
 
18600 svar.
Nej, de tänker jag inte plöja igenom.
Det var endel rätt officiella/kända personer som uttalade saker som att Biden borde resa till deras delstat före Ukraina, att stödet till Ukraina inte hjälpte amerikanerna, var är ersättningen för min dyra bensin osv osv. Grejen är att USA under Trumpen visade sig vara vindflöjlar som man inte kan lita på och nu försöker folk driva Biden till att bryta avtalet om att skydda Ukraina som landet skrivit under.
Jag tycker det är otäckt med ett USA som blir mer och mer isolationistiskt iom att det driver världen i helt fel riktning, och det oavsett vad man anser om USA som världspolis och deras mindre lyckade interventioner i mellanöstern.
 
Det var endel rätt officiella/kända personer som uttalade saker som att Biden borde resa till deras delstat före Ukraina, att stödet till Ukraina inte hjälpte amerikanerna, var är ersättningen för min dyra bensin osv osv. Grejen är att USA under Trumpen visade sig vara vindflöjlar som man inte kan lita på och nu försöker folk driva Biden till att bryta avtalet om att skydda Ukraina som landet skrivit under.
Jag tycker det är otäckt med ett USA som blir mer och mer isolationistiskt iom att det driver världen i helt fel riktning, och det oavsett vad man anser om USA som världspolis och deras mindre lyckade interventioner i mellanöstern.
Kända personer på högerkanten?
Polariseringen efter Trump (som var QAnon-baserat, som var ryss-orkestrerat) lever kvar i USA, så i mina öron låter det som trollning, eller kanske mer nyttiga idioter.

Värre är det om det finns demokrater och liberala republikaner som klagar.

Till och med Mitch McConnell (Rep-ledaren i senaten) var ju på NATO-mötet i München nyss, för att visa hur enade man var i stödet till Ukraina.
 
Kända personer på högerkanten?
Polariseringen efter Trump (som var QAnon-baserat, som var ryss-orkestrerat) lever kvar i USA, så i mina öron låter det som trollning, eller kanske mer nyttiga idioter.

Värre är det om det finns demokrater och liberala republikaner som klagar.

Till och med Mitch McConnell (Rep-ledaren i senaten) var ju på NATO-mötet i München nyss, för att visa hur enade man var i stödet till Ukraina.
Stödet för Ukraina har tyvärr sjunkit i USAs befolkning vilket känns rejält otäckt. Jag hoppas att de där dårarna inte får för mycket plats i det offentliga rummet men tyvärr finns det ju sådana som sprider den här typen av dynga.
 
Stödet för Ukraina har tyvärr sjunkit i USAs befolkning vilket känns rejält otäckt. Jag hoppas att de där dårarna inte får för mycket plats i det offentliga rummet men tyvärr finns det ju sådana som sprider den här typen av dynga.
Såvitt jag förstår så är stödet fast i både kongress och senat. Där tror jag att vi kan vara lugna, så länge den orange farbrorn fortsätter vara kortsluten.
 
Stödet för Ukraina har tyvärr sjunkit i USAs befolkning vilket känns rejält otäckt. Jag hoppas att de där dårarna inte får för mycket plats i det offentliga rummet men tyvärr finns det ju sådana som sprider den här typen av dynga.

Det ironiska i det hela är att USA inte skickar pengar till Ukraina utan vapen som köps av amerikanska företag baserade i USA där amerikanare arbetar. Dvs, vad USA gör är att stimulera ekonomin och stödja amerikanska företag.
 
Det ironiska i det hela är att USA inte skickar pengar till Ukraina utan vapen som köps av amerikanska företag baserade i USA där amerikanare arbetar. Dvs, vad USA gör är att stimulera ekonomin och stödja amerikanska företag.
Det är väl inte riktigt sant.
Åtminstone tre gånger under 2022 har USA skickat pengar till Ukraina.
 
Någonting som missas (att åtminstone kommenteras) av de flesta i den här pågående NATO-processen, är att först måste Turkiet godkänna Finland i sitt parlament, se'n måste också Ungern med herr Orban göra likaså.

Efter det så kan det tas beslut om vi ska gå in tillsammans, eller var för sig. Eller inte alls.
Tror knappas någon lagstiftning vare sig i Sverige eller Finland kommer att formuleras så.
 
Först och främst:
Jag förstår inte det här sambandet ”krypa för Erdogan och Orban” och ”gå med i NATO”.

Berätta till att börja med hur Sverige kryper för Orban.
Se’n är vi väl ganska överens om att förra regeringen signade ett trepartsavtal med Turkiet, och det är det avtalet som gäller.
Punkt.




Så det handlar om solidaritet med de som ligger värre till än oss. Är det värt att vara en del av det?

Nej, vi kan som alliansfria stödja Ukraina hur mycket som helst. Nato är inte i krig i Ukraina.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 010
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 083
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp