Naturens under

@mandalaki - jag är i Egypten med mycket begränsad internet-tid, men googla typ phallus kombinerat med antiquity eller ancient Greek så bör du få resultat. Materialet ser ut som sandsten och det känns väl inte som förstahandsvalet för användning men som något föremål att titta på så...

Här i Röda havet kan man ju hitta de mest märkligt formerade stenar som är fossila koraller. Nu vet jag inte om korallbeståndet i Medelhavet kan/har kunnat ge upphov till ditt... fynd. Jag kan inte avgöra på bild om den är man-made eller inte (men sten är inte min grej).
 
@mandalaki - jag är i Egypten med mycket begränsad internet-tid, men googla typ phallus kombinerat med antiquity eller ancient Greek så bör du få resultat. Materialet ser ut som sandsten och det känns väl inte som förstahandsvalet för användning men som något föremål att titta på så...

Här i Röda havet kan man ju hitta de mest märkligt formerade stenar som är fossila koraller. Nu vet jag inte om korallbeståndet i Medelhavet kan/har kunnat ge upphov till ditt... fynd. Jag kan inte avgöra på bild om den är man-made eller inte (men sten är inte min grej).
Tack!

Har just kommit hem från middagen med en grekisk vän, hans föräldrar, syster och svåger. Nu sitter jag på balkongen i den varma svarta natten. Lyssnar på vågornas kluckande och några syrsor och röster nerifrån byn och bildgooglar phallus ancient greek. Kom inte och säg något annat än att mitt liv är intressant.
 
Det kan vara en snorkling. Eller en penis.

Den är av sten.

Ska vi nu vara lite tråkigt halvt vetenskapliga så är den finkornig med en massa små hålrum (lär inte vara bra för glidet :nailbiting:) och gul. Det den spontant påminner om är pimpsten (no pun intended) men VARFÖR man skulle vilja göra något annat än en fotfil av pimpsten övergår mitt förstånd :crazy:

Jag tycker inte den riktigt liknar sandsten pga hålrummen men jag kan ha fel.
 
Ska vi nu vara lite tråkigt halvt vetenskapliga så är den finkornig med en massa små hålrum (lär inte vara bra för glidet :nailbiting:) och gul. Det den spontant påminner om är pimpsten (no pun intended) men VARFÖR man skulle vilja göra något annat än en fotfil av pimpsten övergår mitt förstånd :crazy:

Jag tycker inte den riktigt liknar sandsten pga hålrummen men jag kan ha fel.
Jag har ingen aning! Det var därför jag taggade dig också :D

Egentligen tror jag att det är en del av ett handtag från något slags urna. Har sett liknande tidigare men då har de inte fått den här olycksaliga formen. Men Myrten högg ju lite överraskande dead serious på dildospåret. Redan de gamla grekerna, tydligen ...:D
 
Ser ut som coral ... Nar den dor ser den nastan ut som 'pimpsten'. Det dar skulle kunna vara en bit av (och har svajar minnet ordentligt ... antler coral? nagot som paminner om horn korall altsa).
 
Jag är ju inte klassisk arkeolog, men de flesta urnor görs av lera. Här i Norden finns kärl av sten, främst täljsten, men jag har ingen aning om hur förekomsten av stenkärl är runt Medelhavet.
 

Liknande trådar

Fritid Jag tittar på Virgin River på Netflix och är helt betagen av naturen i den serien! Finns den typen av natur här i landet? Hört att Norge...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 567
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Finns det någon som jobbar på Assemblin? Eller vet om de har någon form av central larmcentral? Och var den i så fall ligger? De har ju...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: Praefatio
·
Tjatter Vad har du gjort för naturen/miljön idag? Själv låter jag löven ligga kvar i trädgården som skydd för insekter och smådjur plus att det...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp