Naturmediciner??

L

Lookis

Någon som har erfarenhet av alternativa mediciner, tex vid hältor o d?? :confused:
 
jag använder olika örter för cirkulationen ...homeopatiska medel, ,massage, kiropraktik osv....VAD som använd är ofta individuellt på vad som är fel och vad det är för en häst..
 
Vi använde ett ört te till en häst vi hade med svulna ben å dåliga njurar! Han blev märkbart bättre i både ben å njurar!
 
Jag använder Aloe Vera till det mesta! :D

Sår, magbesvär, hovar, sträckningar, träningsvärk, inflammationer, hudbesvär m.m.

/Snorpan
 
Jag ska prova med örter till min pålla nu som har väldigt dåligt imunförsvar, är en annan i stallet som använder det med bra resultat. Så jag hopps det fungerar på min osså. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min EMS-ponny skall börja behandlas med Metformin. Veterinären har tyvärr gått på semester och jag ska försöka få tag på någon av...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: M_Elin
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 363
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Gäller min mamma. En viktig medicin är restnoterad sen länge och hon får inget annat heller. Och det märks att medicinen behövs. Känns...
Svar
8
· Visningar
789
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej! E de någon som har lite erfarenhet av Adaptil? Både halsbanden, tuggtabletterna o doftavgivaren? Funkar något av dom eller kanske...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp