Bukefalos 28 år!

Navelbråck?

pepp

Trådstartare
Är detta navelbråck eller bara en vanlig navel?
Och är det isåfall farligt?

Bild004.jpg

Det är alltså som en liten ärtformad kula ovanför snorren.

Lyckades inte få till nån vettigare bild.
 
Sv: Navelbråck?

Svårt att säga utifrån bilden och vinkeln... kan du inte ställa honom på bakbenen och be någon ta kort rakt framifrån så man får en lite bättre helhet, alternativt ta en bild från sidan om du kommer åt? :) Är det en valp eller en vuxen hund?
 
Sv: Navelbråck?

Ska försöka fixa senare idag! Han är 1 ½ år, han har haft den tidigare, men tycker nästan det har blivit större..
 
Sv: Navelbråck?

Det ser ut som ett litet bråck. Hundar har normalt ingen synlig navel, ärrvävnaden kan förstås variera lite i utseende men det ska inte puta ut eller vara direkt uppenbart synligt. Om bråckporten är öppen så kan bråcket bli större. Så länge det håller sig litet är det inte farligt. Faran är om bråcket skulle bli så stort att, i värsta fall, en bit tarm kan leta sig ut genom öppningen. Går kulan att trycka in?
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 191
Senast: Gunnar
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 379
Senast: LiviaFilippa
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 335
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp