Bukefalos 28 år!

Neeeeeej! :(

Saybia

Trådstartare
Suttit med ett ps arbete i nästan 3 timmar, fixat och trixat och nu var det näääästan klart då telefonen ringde, svarade och nån minut in i samtalet så stängde datorn av sig och startade om.
Allt arbete borta :(:cry:
Varför, varför, varför sparade jag det inte???!

(helt onödigt tråd, jag vet...)
 
Sv: Neeeeeej! :(

Det borde inte vara borta... gäller bara att hitta det. Lägg på datorer istället så ska det nog gå att hitta på ditt förlorade arbete.
 
Sv: Neeeeeej! :(

Jag råkade tappa bort en hemtenta som jag skrev på biblioteket i stan när jag inte hade egen dator. Bara det att de datorerna inte har någon egen hårddisk så gick inte att hitta det alls... :crazy: Fick skriva om allt.

Hoppas du kan leta reda på det!
 
Sv: Neeeeeej! :(

Ett ''longshot'', men det kan eventuellt kanske finnas kvar även om det inte sparades.

Gå till startmenyn, välj KÖR.
Skriv %temp% och välj OK.

I katalogen som dyker upp kan det finnas en fil med filändelsen .tmp från den tiden då du jobbade med filen och datorn crashade. (Kolla vad det står för tid och datum på filen.)
Prova att byta filändelsen till .psd och öppna filen i Photoshop.(filen måste alltså ändras från att var en .tmp -fil till .psd-fil. Ibland räcker det inte att bara byta namn på den) . Det kan eventuellt gå att öppna den så här.
 
Senast ändrad:
Sv: Neeeeeej! :(

Tack för hjälpen, hittade igen filerna och döpte om dem till .psd och försökte öppna i photoshop men tyvärr sa datorn att det inte gick pga. att det inte var ett photoshop-dokument :(

Är nog bara inse att det är borta, som tur var så var det inget superviktigt men var helt klart det bästa ps arbetet jag någonsin lyckats åstadkomma så det kändes lite surt att det bara försvann. Men jag har mig själv att skylla, skulle ju ha sparat det... :crazy:

Guldaskig: Där kollade jag det första jag gjorde men där fanns bara några av bilderna jag använt, inte hela dokumentet...tyvärr...
 
Sv: Neeeeeej! :(

Till nästa gång: ställ in så att programmet autosparar med jämna mellanrum.
 

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 892
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 408
Senast: Sel
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 576
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp