-neejjj!!!!!

B

blissare

Men! igår släppte jag ihop småttingarna med honan,det gick jättebra,det pussades och sniffades och putsades allt verkade ju toppen!!!
Men imorse när jag kom hit fanns det bara en kvar!!!
Den ena lilla småttingen låg död på golvet,biten till döds i halsen!!
VAD GÖR JAG NU???? skall jag ta bort den lilla eller skall jag vänta ut????:cry: :cry::cry: :confused:
 
Sv: -neejjj!!!!!

Oj..det råttor.
Den gamla råttans kompis fick vi avliva häromdagen,cancertumör...
så i morse såg jag vad som hänt under natten,och den som är kvar är jätterädd för den gamla,springer utan att se sej för..så jag flyttade faktiskt ut henne nu,så nu bor hon själv,skall köpa en ny kompis till henne,så får den gamla bo själv tror jag..eller ??Den gamla är 2,5-3..kanske mer..
 
Sv: -neejjj!!!!!

hmm ja, kanske är en bra idé, den gamla kanske känner att hon inte vill ha nån ung ny som kanske tar över reviret :/
jättetråkigt att det blev som det blev..
om du har dom i burar bredvid varandra så får ju den gamla lite sällskap av de yngre även fast dom inte har 100% kontakt..
 
Sv: -neejjj!!!!!

Ja,det var jättetråkigt,trodde ju att det skulle gå så bra,alla var ju jättepolare hela eftermiddagen,sov ihop o fixade med varandra,så nu bor dom var för sej! Skall köpa en ny kompis i morgon så får den gamla bo själv..törs nog inte sätta ihop dom igen,den gamla verkar lite deprimerad faktiskt...det som jag tyckte var värst var nod det att det såg ut som småttingen hade blivit lite uppäten? Kan det vara så?
Så det fick bli en tredje begravning på två dagar:cry: :cry:
 
Sv: -neejjj!!!!!

En liten teori är att om du släppte ner småttingarna till den gamla så kanske hon såg dem som revaler om reviret? :confused: Låter som du är inne på rätt linje att låta henne vara ifred i sin bur, eller iaf att inte låta henne träffa de andra oövervakat. Lycka till med den nya.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 304
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 405
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 042
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp