Negativ tråd - Utbruten från Vilken är den sämsta bok du läst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till att börja med får jag tyvärr inte riktigt ihop din text alls nu, men jag ger det ett försök ändå men jag får hoppa över bitar jag inte får ihop alls.

Hur du brukar linda in dina ord eller inte har jag ingen koll på då jag inte diskuterat så mycket med dig alls tidigare.


"Sen för framtiden, när man citerar tar man med hela stycket som är relevant, i synnerhet när det är så kort. Vill du betona en viss bit så feta den och påpeka att det är din fetning."

Tack för nya kunskaper, jag ska försöka komma ihåg det. Feta?? vad menar du? sätta fet text i citatet?

Jag tog med den texten jag tyckte var relevant för vad jag reagerade på, men uppenbarligen var mitt försök att vara tydlig fel (vilket jag inte riktigt förstår?).

Tråkigt att du inte förstod, jag förklarar gärna om du talar om vad som var oklart.

Hur jag lindar in är het irrelevant, det som är relevant är att jag inte lindat in (lagt till en massa lull-lull och formulerat snällt för att det ska låta snällare). Du kanske inte uppfattat det som påhopp om jag inte varit så rak på sak.

Det är inte mitt tyckande att det är fel att citera något ur sitt sammanhang utan det är allmängiltigt, men då vet du nu. Citera inte bara det som du tycker är relevant utan hela passagen något behandlas.


-----

Du har inte kommentera huvudbudskapet i inlägget, har du inget att säga om nedan?

"Men du, hur kan det vara ett personligt påhopp att påtala att man inte håller med om någons åsikt? Och att åsikten inte är allmängiltig? "

och

"Det blir problematiskt med diskussionsform där det ses som påhopp att påtala att man inte delar någon åsikt, det blir inte mycket till debatt "
 
Det är lite intressant, för jag skapade tråden med tanke på att de flesta tycker det är kul med liknande trådar. Hiss&diss, konstigaste maten mm. Läckberg vet alla vem det är, alltså inkluderande. Hon toppar ju alla försäljningslistor typ, så fler lär ju gilla än ogilla. Jag tycker tråden nu är vad jag hoppades, skämtsamma dissningar och folk kan flina åt att deras tonårsplåga är någon annans favorit. Och tvärt om.

Jag tycker att den får upp ögonen för lite andra saker också. Tydligen har "alla" läst Läckberg utom jag, jag har ingen aning om vem människan är eller vad hon har skrivit, så det är klart jag blir intresserad av en såpass polariserad författare.
(Även om det jag väntar mig är ännu en dussindeckare. :))
Och jag håller med om att det absolut är i samma still som övriga liknande trådar. Hade vi inte en på Hund om hundraser också?
Minns inte att någon tog illa upp, och där pratar vi ju verkligen om ett ämne som står många människor väldigt nära.
 
Jag tycker att den får upp ögonen för lite andra saker också. Tydligen har "alla" läst Läckberg utom jag, jag har ingen aning om vem människan är eller vad hon har skrivit, så det är klart jag blir intresserad av en såpass polariserad författare.
(Även om det jag väntar mig är ännu en dussindeckare. :))
Och jag håller med om att det absolut är i samma still som övriga liknande trådar. Hade vi inte en på Hund om hundraser också?
Minns inte att någon tog illa upp, och där pratar vi ju verkligen om ett ämne som står många människor väldigt nära.

Hon är nog kontroversiell på så sätt att hon är kvinna, tjänar massa pengar och glatt visar det. Dyra bilar, flådig lägenhet mm. INte diskret, vilket jag gillar. Senast jag såg henne hade hon grön jacka i fuskpäls, rosa hår och svart sportbil. Ascool.


Japp, fanns på hund också, vilken ras man inte vill ha. Fick mig att inse att jag faktiskt gillar pudlar. Trodde jag inte.
 
Tråkigt att du inte förstod, jag förklarar gärna om du talar om vad som var oklart.

Hur jag lindar in är het irrelevant, det som är relevant är att jag inte lindat in (lagt till en massa lull-lull och formulerat snällt för att det ska låta snällare). Du kanske inte uppfattat det som påhopp om jag inte varit så rak på sak.

Det är inte mitt tyckande att det är fel att citera något ur sitt sammanhang utan det är allmängiltigt, men då vet du nu. Citera inte bara det som du tycker är relevant utan hela passagen något behandlas.


-----

Du har inte kommentera huvudbudskapet i inlägget, har du inget att säga om nedan?

"Men du, hur kan det vara ett personligt påhopp att påtala att man inte håller med om någons åsikt? Och att åsikten inte är allmängiltig? "

och

"Det blir problematiskt med diskussionsform där det ses som påhopp att påtala att man inte delar någon åsikt, det blir inte mycket till debatt "

Bitarna jag hoppade över som jag skrev i mitt förra svar och försökte svara på det jag kunde.
Just nu spelar det faktiskt ingen roll hur många gånger jag än läser om det, så jag tror det är vettigast att vi låter det vara den här tiden på dygnet.

Nya fräscha vindar en annan dag :)
 
Bitarna jag hoppade över som jag skrev i mitt förra svar och försökte svara på det jag kunde.
Just nu spelar det faktiskt ingen roll hur många gånger jag än läser om det, så jag tror det är vettigast att vi låter det vara den här tiden på dygnet.

Nya fräscha vindar en annan dag :)
Jag hittar inget svar mer än att det är din åsikt, men strunt samma, sov gott.
 
2. Jag ser inte något positivt med att starta en tråd enbart för att få fram negativa saker. Jag tillhör även de som anser att man inte säger mat är äcklig utan att man inte tycker om just den rätten.

Inte för att vara det där arslet som säger det uppenbara, men varför öppna en tråd som redan i titeln visar att den är till för att dissa, om det är så du känner? Man får liksom förvänta sig att inte alla kommer att skriva de mest akademiska och neutrala inläggen som absolut ingen kan ta illa vid sig av, när tråden inte handlar om att sprida positiva vibbar. Det är helt väsenskilt ifrån den uteslutande atmosfären som flera av oss nämnt finns i evighetstrådarna.

Jag håller med @em-pirre om att hela det här sidospåret framstår som något slags hämndförsök från din sida för att du känner dig angripen efter dramat kring VGV och liknande trådar. Återigen, rapportera om du tycker att någon faktiskt beter sig olämpligt istället för att dra in de negativa känslorna från chatt-tråds-kontroversen i ännu en tråd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 823
Senast: cassiopeja
·
Kultur Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad. Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
25 722
Senast: Hyacinth
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 299
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp