Bukefalos 28 år!

Negativa graviditetstest.

L

linzie

Hej.

Jag undrar hur vanligt det är med ett negativt graviditetstest även om man är gravid.

jag har gått över tiden 12 dagar nu. Dag 7 över tiden gjorde jag ett test och det var negativt. Vad jag känner borde jag inte blivit gravid när jag normalt har ägglossning men det finns alltid en risk att bli gravid om man inte använder preventivmedel.

hursom så har jag nu gått 12 dagar över tiden. Min mens har alltid sen första gången jag fick den kommit med 30 eller 31 dagars mellanrum.Nu har det gått 43 dagar sedan senaste mensens första dag.

visst det händer emellanåt att ägglossningen blir framskjuten eller hoppar över helt. Men det känns konstigt att den skulle göra det just nu för första gången i mitt liv.

Har dessutom en kompis som påstår att hon fick positivt test först i åttonde graviditetsveckan. hade innan dess gjort två test som varit negativa. Vilket jag tycker verkar konstigt, har man inte väldigt högt av graviditetshormonet i början av graviditeten?

De liknande graviditetstecknen jag har är att jag är extremt trött som jag aldrig varit förut och har börjat få ömmande bröst. Men allt kan vara stresssymtom och att ägglossningen bara skjutits upp.

blir trots allt trött av att inte veta anledningen och kan ju inte springa och köpa nya gravisitetstest varje dag. Blir lite dyrt då.

Tacksam för tips och svar.
 
Sv: Negativa graviditetstest.

Ja det kan de, köp ett extra känsligt graviditetstest eller ring en gynekolog och boka tid för ett VUL.
 
Sv: Negativa graviditetstest.

håller med ppm. köp ett känsligare test.. har du inte tillräckligt med hcg så visar testet neg.:cool:
 
Sv: Negativa graviditetstest.

i början av graviditeten hade jag väääldigt låga hormon-värden och fick gå och ta blodprov för att hålla koll på läkarna trodde jag skulle få missfall.
(men så blev ju inte fallet. har snart gått 40 lååånga veckor..)
så bäst är nog att boka en tid hos gyn men vill du hellre fortsätta ta grav-test kan man köpa billiga på internet ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 990
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 627
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 725
Senast: ako
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 728
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp