Negativt inställd.. till allt

Jag funderar nu på om han kan vara en "miljöhäst". Hörde med bönderna om jag fick lov att rida på någon utav åkrarna, fick grönt ljus till detta. Hästen var dunderpigg och bjöd till och med självmant på galopp!? :confused: Jag tänker om det kan vara så att han inte tycker att vanliga vägar är tillräckligt stimulerande för honom?

Eller öm i fötterna?
Är den skodd runtom?
 
Jag funderar nu på om han kan vara en "miljöhäst". Hörde med bönderna om jag fick lov att rida på någon utav åkrarna, fick grönt ljus till detta. Hästen var dunderpigg och bjöd till och med självmant på galopp!? :confused: Jag tänker om det kan vara så att han inte tycker att vanliga vägar är tillräckligt stimulerande för honom?
Jag tror att han där fick den positiva motivation han behövde för att visa sitt sanna jag. Det var kul, gav livsglädje och lycka! Mera sådant, dvs. hitta fler saker han tycker är roligt, så har du snart en helt annan häst :heart
 
Prova på andra mjuka underlag och se hur det artar sig. Rådgör med hovslagare om dina "fynd"
Jo men det finns lite av varje här omkring, även vägar med gräs i mitten men där har han alltid segat sig framåt också fastän det är mjukt. Då borde han ju vara framåt på dem också tänker jag..
 
Nej det gjorde dem inte, det skulle man såklart ha gjort. Att jag inte tänkte på det..

Jag menade inte att du borde ha tänkt på det, men jag tror att man ganska ofta blir lite för fokuserad på att det kan vara hältor som ställer till det och glömmer andra tänkbara problem. Även en liten irritation i luftrören t.ex. kan ge en ovillig häst som förknippar motion med obehag.

Nu låter det ju som om du hittat ett sätt att entusiasmera hästen, härligt!
 
Måttlig hovbenssäkning alt. jämn ledinflammation runt om. Känns som handbromsen ligger i, utom på t ex väldigt mjuka underlag (indikerar hovbenssäkning i så fall).
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej Söker efter råd och tips. Mina barn rider på en mycket populär ridskola i Stockholmsområdet. Jag är där 2 till 3 gånger i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
3 497
Senast: TinyWiny
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 233
Senast: cherie
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 718
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp