Nejlikor i apelsin?

alazzi

Trådstartare
Hur får man bäst resultat? Jag provade med en apelsin och tryckte in lite nejlikor men apelsinen blev alldeles missfärgad. Tog jag för många nejlikor? Tryckte jag in nejlikorna för djupt i apelsinen?
 
Sv: Nejlikor i apelsin?

missfärgad på vilket vis? Jag minns att när man gjorde det när man var liten så tryckte man ju in ungefär så många som det bara gick och inte blev någon apelsin missfärgad. Det kan inte vara en dålig apelsin?
 
Sv: Nejlikor i apelsin?

Jag tog och skar upp apelsinen men den ser fin ut innuti. Så jag har torkat den i ugnen istället.
 
Sv: Nejlikor i apelsin?

jag köpte helt vanliga apelsiner i nät och tryckte in en massa nejlikor så långt det gick, dessutom satt dom tätt :p det är nästan två veckor sen och apelsinerna är fortfarande fina och luktar gott, så jag vet inte vad det beror på att dina blev så..?
 
Sv: Nejlikor i apelsin?

????? Har aldrig haft något problem med missfärgade apelsiner vare sig jag trycker i många nejlikor eller få....
 
Sv: Nejlikor i apelsin?

Hur får man bäst resultat? Jag provade med en apelsin och tryckte in lite nejlikor men apelsinen blev alldeles missfärgad. Tog jag för många nejlikor? Tryckte jag in nejlikorna för djupt i apelsinen?

Jag undrar oxå hur man gör!. Mina ruttnar på typ 2 sekunder känns det som :cry:

Försök att inte ta på den biten som trycks in i apelsinen så mycket. Lätt att man får in bakterier då som gror och får frukten att ruttna. Ta bara i "skallen" på nejlikan och tryck dit den. :)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Ja alltså hur känns det i kroppen? Kollegan fick precis en host och nysattack och jag kunde se hur kroppen tog i runt buken. Sedan sa...
Svar
5
· Visningar
407
Senast: Murphy
·
Kultur Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 798
Senast: Halfrek
·
Kropp & Själ Jag är kass i ländryggen, konstaterat med både MR och CT. Och det har blivit sämre sedan senaste undersökningen för 1½ år sedan. 🙄...
Svar
17
· Visningar
2 125
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp