Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Fullkomligt galet! Grabbarna har PRECIS lika stor rätt att åka på vilket läger som helst som flickorna!
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Om pojkar och flickor måste dela duch (inte samtidigt) så är också det ett lagbrott...
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

En enkel lösning på detta problem vore väll helt enkelt om kommunen/landstinget/eller annat med möjlighet. Bygger/donerar pengar till ett byggande utav boende för pojkarna vid ridlägren som innehåller dusch, toalet å sovbaracker.

Å så självklart bygglov :smirk:

Oftast har ju inte ridskolor pengar elelr får tillstånd att bygga ut å lägga till saker för att det ska bli bättre och kunna ta emot båda können vid sommarläger tillexempel.
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Om pojkar och flickor måste dela duch (inte samtidigt) så är också det ett lagbrott...

Enligt vilken lag då?
Jag bor på ett internat där vi delar två duschar mellan både tjejer och killar.
Det finns ordentliga lås så det har aldrig varit ett problem....
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Hm,
kanske är så att ridskolorna inte har lås till sina duschar. Inget jag vet säkert dock är ju så olika på alla ridskolor å jag har nog inte ens varit på en procent av dom.
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Om pojkar och flickor måste dela duch (inte samtidigt) så är också det ett lagbrott...

Det där påstods även i den andra tråden på ämnet (under Hästverksam), men ingen har hittills lyckats bevisa att det finns någon lag som påstår detta. Kan du visa vilken lag som säger detta?
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

hur är det med fotbollsläger för killar då? utgår ifrån att de inte släpper in tjejer, så i princip kan man väl ha "tjejridläger" av samma anledning?
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Ärligt talat trodde ja inte de fanns ridläger som bara var till för det ena könet. De är väl klart att man ska få vara med även om man är kille, men däremot, så får ju de som arrangerar ridlägret fixa så att man utan problem kan bo både kille o tjej på ett o samma 'läger'.
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

hur är det med fotbollsläger för killar då? utgår ifrån att de inte släpper in tjejer, så i princip kan man väl ha "tjejridläger" av samma anledning?

Är det mindre tråkigt för en ryttare att hindras från att åka på ridläger bara för att en fotbollsspelare av motsatt kön hindras från att åka på fotbollsläger?
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Det var det att det var ett lagbrott att inte släppa in killar på ridläger. Men tydligen så är det inte ett lagbrott att inte släppa in tjejer på fotbollsläger. Syftar alltså på att jämställdheten inte finns med i bilden utan att ridsporten målas ut på elakt viss när det finns andra större sporter med mer pengar som gör samma sak.

Altså att det ska bli mer jämställt på alla sporter helt enkelt å inte bara ridsporten.
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

:crazy: Och så vill folk att mer unga killar ska rida!Det är inte särskilt smart!
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Tycker personligen att det är en dålig jämförelse. Anledningen till att det är som det är i fotboll är att det är en lagsport där killar och tjejer är splittrade i separata lag. Därför är det ganska logisk att ha separata kön på lägrena. Inom fotbollen finns det också läger för tjejer också. Kanske inte i samma kvantitet, men det finns. Inom ridsporten finns inte så många killar, så chansen att de ska bli diskriminerade är stor. Tycker inte att detta hjälper.
Vad spelar det för roll om det inte finns separata duschar? man kan väl turas om? Lika så med toaletter? Brukar man gå tillsammans på toa annars?
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Klart det är. Syftade på vad hon menade med sitt inlägg.

Det är svårt för mig å säga för jag har ingen anning om det finns nå lagar angående det hela. men däremot så vet jag att pojkar i den där åldern inte brukar hålla sig i skinnet utan springer in i duschen när tjejerna duschade å så där. Å då ger även tjejerna igen. Dt kommer jag ihåg från min högstadie tid när våra duschar låg bredvid killarnas med en låst dörr emellan. Den fick dom upp vid ett flertal tillfällen per läsår.

Toaletter brukar ha lås så det kan finnas en viss skillnad där. man kan låsa in sig å får dämed vara ifred. Men toaletter är inte vad denna diskusion handlar om heller.
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Fast de allra flesta fotbollslag har väl damfotbollslag med? Och det är väl vanligt att de åker på läger tillsammans flera lag? Tänker tex på cuper som gothiacup och liknade.
 
Sv: Neka pojkar rida kan vara lagbrott

Det får jag väll hoppas, har aldrig involverat mig i fotboll elelr hockey för den delen tycker det e lite tråkigt. Enda jag vet om fotboll är det jag fick reda på när mina elaka föräldrar skickade mig på fotbollsläger istället för ridläger :mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp