neoprene damasker

M

malört

Jag har ett par sån med kardborreknäppning och ibland tycker jag att den nedersta biten som man fäster runt kotan åker ned nu när man rider i snö, är det nån annan som har såna skydd? vad tycker ni om dom? I början känndes det som att de var för tjocka också, nästan att hästen ibland slog i frambenen med varandra.
 
fäst kardborren längre ner? så den inte behöver åka ner. om skydden är äldre kan du sprätta bort den gamla kardborren o sy dit ny, de gjorde jag på mina. biten jag sydde dit var längre än ursprunget o efter det satt dom mycket bättre :)
 
Men om jag fäster den längre ner så sitter hela damasken konstigt. det är ju liksom den flärpen nedtill som skall runt kotan!? eller har jag tänkt tokigt redan från början.
Är det nån som har en bild på hur de egentligen skall sitta? Gärna bild från alla håll? :confused:
 
Förstår hur du menar. På min ena häst (den som "äger" skydden) så sitter allt kvar som det ska, men jag försökte sätta på dom på min andra häst, och då åkte den lite ner/satt ej ordentligt. Dom är helt enkelt för små! Vad har du för märke? Dom billigare sorterna är rent ut sagt skit... tyvärr... Ger dåligt stöd och sitter inte som dom ska. Jag har Proffesional's Choice, originalet. Finns en bil här, men man ser inte så jättebra:

http://community.webshots.com/photo/104150540/104151536wRRQIN
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 715
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp