Imorgon ska jag till mag- och tarmmottagningen för min trötthet och höga ferritinvärde och jag är så nervös för jag har ingen aning om vilken buss jag ska ta när jag går av tåget, hur jag ska hitta rätt på sjukhuset och ännu mindre vad jag har att vänta mig av besöket. Jag hoppas såklart att de kommer försöka hjälpa mig men jag försöker verkligen att inte hoppas för jag vill inte behöva bryta ihop av besvikelse igen, men det kommer jag nog göra oavsett hur mycket jag än hoppas eller inte
 

Håller tummarna att de kan hjälpa! ❤ Har du någon som kan följa med dig, och hjälpa med det praktiska kring att hitta dit?
 
Håller tummarna att de kan hjälpa! ❤ Har du någon som kan följa med dig, och hjälpa med det praktiska kring att hitta dit?
Tack 💖 Det hoppas verkligen jag också för jag vet inte hur jag ska klara detta längre. Idag har jag sytt ett lakan ca en timme och gått en liten runda med hundarna och resten av dagen har jag legat i sängen 😞

Tyvärr ingen som kan följa med. Tror att största problemet blir själva besöket för jag har inte tankekapacitet nog att få ihop vad jag vill ha fram och jag vet inte alls vad som behövs mer än att det står att jag ska ta med medicinlista. Är nog rätt stor risk att jag bryter ihop också för att allt är så jobbigt och det vill jag inte men jag bölar för minsta lilla sista tiden
 
Och ska jag skriva ned kosttillskott och sådant också trots att det inte är mediciner?
 
Tack 💖 Det hoppas verkligen jag också för jag vet inte hur jag ska klara detta längre. Idag har jag sytt ett lakan ca en timme och gått en liten runda med hundarna och resten av dagen har jag legat i sängen 😞

Tyvärr ingen som kan följa med. Tror att största problemet blir själva besöket för jag har inte tankekapacitet nog att få ihop vad jag vill ha fram och jag vet inte alls vad som behövs mer än att det står att jag ska ta med medicinlista. Är nog rätt stor risk att jag bryter ihop också för att allt är så jobbigt och det vill jag inte men jag bölar för minsta lilla sista tiden
Man får gråta. Det är ju en del av din tillvaro liksom. Du ska inte anstränga dig för att hålla skenet uppe vid vårdbesök.

Lycka till!
 
Tror att största problemet blir själva besöket för jag har inte tankekapacitet nog att få ihop vad jag vill ha fram och jag vet inte alls vad som behövs mer än att det står att jag ska ta med medicinlista. Är nog rätt stor risk att jag bryter ihop också för att allt är så jobbigt och det vill jag inte men jag bölar för minsta lilla sista tiden
Skriv ner de saker som du har problem med, hur du mår, vad som inte funkar mm.

Jag brukar skriva ner en punktlista och ta med till vårdbesök, för när jag väl är där så brukar min hjärna sluta att fungera :meh: då blir jag stressad och då fungerar den ännu sämre!
Så efter att jag fick tipset att skriva ner det jag vill ha sagt så fungerar det mycket bättre. Det har t.o.m. varit att jag har lämnat över listan till läkaren att läsa själv, för jag har bara varit rörig.

Det är det bästa tips jag kan ge dig, och så ett stort lycka till förstås! :heart
 
Nu sitter jag på tåget. Kom på att jag har ju pojkvännens elcykel så den är med så slipper jag leta bussar! Det är inte jättelångt till sjukhuset från tåget men lite långt för att gå dit.

Jag har försökt att skriva ihop en lista men det bara låser sig totalt och jag får panik trots att jag vet att det hade hjälpt. Har inte kunnat svara här heller förrän nu för jag har inte kunnat skriva pga det så förlåt för att jag inte svarar individuellt men tack för era tips och lycka till 😍💖
 
Hann knappt av tåget förrän platån på ena skon lossnade 😑 men med hjälp av hårsnoddar och skosnören så går det att gå med den iallafall. Annars hade jag fått springa runt i bara mina flamingostrumpor 😂 Gick ganska lätt både att hitta rätt avdelning och fixa med frikort och grejer så jag har till och med en halvtimme till godo att stressa upp mig på
640F5E9C-B056-431E-BB3E-6D9EBF8F7A97.jpeg
 
Är det meningen att det är såhär resten av mitt liv ska se ut?! I så fall kan jag lika gärna sluta med alla mediciner så jag inte alls orkar mer och slipper allt
 
Varför kan de inte hitta vad som är fel?! Eller är det jag som är så fruktansvärt oduglig att jag bara vill ha en ursäkt till att fortsätta vara oduglig på något undermedvetet sätt? Men då borde jag ju inte vilja må bättre och det vill jag verkligen. Jag vet intr vad jag ska ta mig till 😭
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 402
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 558
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp